1

Onderwerp: aantal vraagjes

ik heb van het weekend een bumba taart gemaakt voor mijn dochter, en heb dus nog wat botercreme en icing over.

*hoe lang kan ik de icing ( gemaakt met eiwitpoeder) bewaren en moet dat in de koelkast of niet??

*Hoe lang kan ik de botercrme bewaren?? en moet deze ook in de koelkast??

*Ook heb ik marsepein gekleurd en vroeg mij af of ik deze weer met andere marsepein samen kan doen om een grotere hoeveelheid te maken van die kleur.

*weet iemand of ik bij de restjes gekleurde marsepein nu andere kleurstof kan doen om het een nieuwe kleur te geven??

Help help!! zoals jullie merken aan mijn vragen ben ik nog maar net begonnen met deze zeer verslavende hobby. maar vindt het echt ontzettend leuk!!

groetjes,
Karin

2

Re: aantal vraagjes

*Botercreme kan je in de vriezer doen.
ik weet eigenlijk niet of dat voor icing ook werkt maar dan maak je toch een voorraadje bloemen of dropflowers.....
*Als je een donkerdere kleur door je marsepein doet kan je er heel goed een andere kleur van maken maar bijv. groen kan echt geen geel meer worden..

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

dank je wel Marlies.

heb even naar je foto's gekeken, wat een mooie cupcakes.
dat ga ik zeker ook een keer proberen.
maar eerst dit weekend een taartje maken voor mijn moeder die op eerste paasdag jarig is.

4

Volgens mij kun je icing in ieder geval 2 weken bewaren en ik heb wel eens gelezen (weet niet meer wie) die het na 4 weken nog gebruikte; wel in de koelkast bewaren. Ik heb nog staan van zeker 2 weken geleden, goed roeren, evt. verdikken of verdunnen en ik ga het gewoon deze week voor de koekjes gebruiken.

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Icing kan je minimaal 2 weken bewaren.
bij mij staat het eigenlijk nooit langer omdat ik er idd bloemetjes en figuurtjes van maak binnen die 2 weken
Nadeel is wel dat je kastjes uitpuilen van de voorraad

cateren is ook gebakjes maken :)