Onderwerp: mislukte mokkacreme
Ik heb gisteren de mokkacreme geprobeerd op de wijze van 'quinesha' (zie recepten)
Jammer, hij is mislukt ...
Misschien de verkeerde boter gebruikt?
De smaak vond ik niet echt lekker, en op het eerste gezicht zag hij er goed uit maar na een tijdje begon hij precies te kabbelen.
Heb een beetje gebruikt als laagje tussen een stukje cake en dan ganache erover en ik de koelkast gezet.
De rest van de mokkaboter in een potje gedaan en ook in de koelkast gezet.
(dat was gisterenavond)
Vanmorgen keek ik in het potje en de mokkaboter was zo een vettige brij geworden en onderin het potje zat er precies vloeibare koffie, een rare blubber!
De mokkaboter tussen de cake was wel nog goed van vorm, maar zoals ik al zei was de smaak niet zo best. Ik heb hem wel gebruikt tussen een kant en klare cake met vanillesmaak, misschien niet zo beste combinatie.
Ik heb de koffiepoeder zo los door de eidooiers gedaan, niet eerst opgelost in water. Maar nu zie ik staan: eidooiers 'stijf' kloppen. Ik heb ze geklopt, maar dat krijg je toch niet zo stijf als eiwit?
Ik weet het niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar ik denk dat ik volgende keer weer gewoon botercreme maak met poedersuiker en een beetje opgeloste koffie erin.
Nadeel daarvan is dat je de poedersuiker er zo goed door proeft en 'voelt'.
Misschien nog een tip voor mij? Dan kan ik het nog eens proberen ...
Groetjes,