1

Onderwerp: ingredienten marsepein

Vraagje:

Bij het recept voor marsepein staat 1 eiwit maar in de werkwijze wordt niet beschreven wat je ermee moet doen.
Kan iemand mij daar antwoord op geven? =D

Ingredi

Groetjes Elvira

2 Laatst bewerkt door Jozien (30-03-2007 15:29)

Re: ingredienten marsepein

Hmmmm....Als ik het zo lees denk ik dat je het eiwit gewoon overhoudt......De eidooiers in het recept zijn ervoor om de vla goed te laten binden.

Maar ik vind het recept trouwens best ingewikkeld, ik gebruik het recept van Anneke en dat is echt veel makkelijker hoor!

200 gr gepelde amandelen
250 gr. poedersuiker
1 eiwit (liefst gemaakt van eiwitpoeder)
een paar druppels citroensap of een paar druppels vloeibare kleurstof

Je hakt de amandelen in je keukenmachine met (hak)mes zo fijn mogelijk. Dan doe je de rest van de ingredienten erin en hak je dat door elkaar. Als je lang genoeg hakt dan wordt de marsepein heel erg fijn. (noot Jozien: dit is te zwaar voor mijn keukenmachine, wanneer ik de amandelen heb fijngehakt meng ik het met de rest in mijn Kenwood, met de deeghaak)
De klomp marsepein verpak je in folie en laat het dan een dag (of 2) in de koelkast liggen.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Het recept komt van www.coquinaria.nl en ik heb het destijds gewoon "blind" overgenomen ;). Geen idee dus waar dat eiwit voor is :) Ik vind het een hoop gedoe trouwens, doe mij maar een pakje kant en klaar :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt!

Dan ga ik het makkelijke recept van Jozien gebruiken of inderdaad een pakje kopen.

Groetjes Elvira