1

Onderwerp: marsepein grijs kleuren

Om een mooie kleur grijs te maken, gebruik ik dan gewoon een beetje zwart (blachberry heb ik ) of kan ik er nog iets anders doordoen om een mooie kleur te krijgen (ik ga dat aapje van dora maken) . Iemand ervaring?

2

Re: marsepein grijs kleuren

vaaak gebruik ik zwart, ik neem blanke marsepein en meng hierbij dan altijd een klein stukje zwart om zo tot de gewenste kleur te komen, dit vind ik gemakkelijker dan zwarte drupjes toevoegen...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hoi Nardy,

Om grijs te maken gebruik ik inderdaad een heel klein beetje zwarte kleurstof tot het gewenste kleurtje is bereikt, alleen.... in dat aapje zit toch geen grijs?? Bij mijn weten is het lichtblauw met lichtgeel, beetje roze voor de oren en mond en verder wit en zwart voor de ogen. Maar waar dat grijs dan zit??? :+

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Volgens mij als je heel klein beetje wilton gel zwart hebt en je doet er heel weinig van en op je marsepein werdt het bij mij ook beetje grijs !!!!!!!!!! Dit was natuurlijk wel blanke marsepein hoe het op fondant is dat weet ik niet !!!!!

Anders even paar stukjes uitproberen met de verschillende opties die hier boven staan.

Succes.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Bedankt, voor jullie reakties. Inge ik dacht op foto's gezien te hebben dat het grijs was, maar misschien is het inderdaad wel lichtblauw. Ik ga gewoon wat proberen (beetje grijs/blauw dan maar)!@

6

http://www.taartopmaat.nl/images/eigen/Taart_Noa.JPG

hmmm, sorry Nardy, het is echt heel lichtblauw, ik maak het altijd met fondant, omdat ik marsepein nooit zo mooi lichtblauw krijg, vandaar ;)

Succes evengoed met het blauw/grijs maken :+

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat