1

Onderwerp: Standaard in huis?

Mag ik ook even iets vragen?
Ik ben nieuw hier, en ook aan het bakken moet ik nog beginnen. Ik ben mij nl. eerst nog aan het informeren over van alles en nog wat!

Ik had graag willen weten wat jullie zoal standaard in huis hebben. Ik zie al die mooie taarten, soms met wel 10 verschillende kleuren en kleurnuances. Hoe beginnen jullie daaraan? Heb je al die kleurstoffen in huis of zijn dat nuances van de basiskleuren? En kleur je dan kleine stukjes marsepein of fondant op het moment zelf, of hebben jullie al die gekleurde fondant / marsepein in voorverpakte hoeveelheden liggen?

Het zijn misschien rare vragen voor jullie, maar ik ben een beginner in de echte zin van het woord! Helemaal van nul moet ik beginnen, maar de interesse is er!

Hopelijk kunnen jullie mij al een beetje op weg helpen!

2

Re: Standaard in huis?

Je kunt natuurlijk kant en klaar gekleurde fondant of marsepein bestellen en daarmee mengen, maar met een basis setje kleuren kun je inderdaad een hele range aan kleuren maken. Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Ik heb zelf nog nooit kant en klaar gekleurde fondant/marsepein gebruikt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi,

Ik zou bij de webshop van wilton en dan gel zo'n set kopen, dan heb je 12 verschillende kleuren of meer !!!!! Dat heb je zeker nodig, ieder geval dat vind ik !!!!!! En verder goede bakvorm, en marsepein of fondant.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

poedersuiker..altijd handig...
euh ik heb botercreme extra mix van de webshop... kilo ong..
enne royal icing...1,5 kg...

5

ik heb altijd fondant,marsepein,eiwitpoeder en poedersuiker.
en natuurlijk kleurstoffen

cateren is ook gebakjes maken :)

6

en biscuitmix +eieren voor het kapsel! (of ingredi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Overzichtje b.v.
Kapsel:                                             eieren, biscuitmix
Vulling:                                             Banketbakkersroom, vruchtjes of wat je wilt
Buitenkant smeren/dijkje botercreme: boter, poedersuiker
Bekleding:                                         fondant en of marsepein
Setje kleurgel (minimaal:rood, groen, geel, blauw, zwart)
icing poeder, eiwitpoeder, tylose
Er is zoooveel mogelijk, met dit kom je al een eind. :D
Succes.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

8

Wauw, bedankt voor de antwoorden!

Enne Marianne, bedankt om mijn berichtje te verplaatsen ;)

Nu weet ik al heel wat meer, maar ik heb toch nog een vraagje over de kleurstoffen: er is vloeibare kleurstof, kleurpoeder, -gel, -pasta, -spray ...
Wat gebruiken jullie om fondant, mmf en marsepein te kleuren?
Ik bedoel is er bvb een verschil tussen marsepein kleuren en fondant kleuren? Of kan dat met alle soorten kleurstof?

Ja, kijk, ik ben dus een controlefreak, en ik moet eerst alles in mijn hoofd op een rijtje hebben voor ik aan iets kan beginnen!
Ik wil eerst een duidelijk beeld in mijn hoofd hebben van  begin tot einde, en dan kan ik aan de slag!
Rare vogel ben ik , h

9

hoi Els

kleurstof gels gebruiken de meeste hier kan voor fondant marsepein en icing!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

10

Of pasta ;) Van Squires Kitchen is het pasta, van Witon is het gel. Dus heb ik het allebei :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag