1

Onderwerp: Biscuit snel of langzaam mixen

Ik heb net een taart gemaakt, hij staat in de oven maar is niet goed genoeg gerezen.

De mix wordt meestal erg luchtig maar nooit echt romig, normaal lukt het wel vaak, maar ik heb een nieuwe mixer en ik heb geen idee of ik snel of zacht moet mixen. En hoelang mixen jullie meestal met een mixer?

Ik kan geen biscuitvulling meer bestellen van de webshop, want ik moet de taart zaterdag hebben, maar wil niet dat deze weer mislukt.

2

Re: Biscuit snel of langzaam mixen

Op de hoogste stand en heeel lang (ik doe het wel meer dan 10 minuten !)

3

ok, dan ligt het daaraan. Volgende keer beter. Hij is erg dun en nauwelijks gerezen (maar heb er jam tussen gesmeerd en het is wel te eten haha)

4

ik heb bij het kruidvat een mixer met standaard gekocht voor 17 euro.
Als ik hiermee de biscuitmix maak dan krijg ik een heel mooi luchtig mengsel.
Terwijl als ik het met de handmixer deed dan werd het niet zo luchtig.
Misschien een idee.

groetjes diana

5

Bij mij gaat het met de handmixer wel hoor maar dan wel op de turbostand, langer dan 10 minuten en ook nog fanatiek meeroeren :D :D :D...
Dus ik ben snel overgestapt naar een luxe keukenmachine na een paar taarten ;)

6

Ik mix aansluitend nog wel een minuutje of zo op lage snelheid, jullie ook?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ik heb biscuitmix van de bakker(heb ook de gebruiksaanwijzing erbij gehad)
en die doe ik 8 tot 10 min op volle snelheid en dan ong 2 minuten op lage snelheid

bij mij rijst ie vaak boven mijn bakblik uit

8

Ok hier heb ik wel wat aan! Ik heb een supersnelle machine (en er zit nog tijd op ook) dus dat gaat vast wel lukken. Net weer eieren gekocht, nu nog de tijd vinden ;) (anders maak ik hem vrijdagavond heel laat wel)

9

Dank jullie voor de reacties! Ik heb 7 minuten gemixt op de hoogste snelheid en de taart ziet er perfect uit! Hij komt precies tot de rand! Nou maar hopen dat het goed smaakt :)

10

Handia, heb jij deze mixer pas gekocht bij het kruidvat of is dat al langer geleden?

11

ik heb de mixer al een tijdje maar zag hem hier vandaag in breda nog staan bij een aantal kruidvatfilialen.
misschien even vragen of ze hem nog achter in het magazijn hebben staan of dat ze hem van een ander filiaal kunnen opsturen.

groetjes diana

12

Ik heb hem gevonden. Kan deze mixer 10 min. achter elkaar kloppen hij stinkt namelijk een beetje maar misschien is dit omdat hij nieuw is. Op welke stand klop jij en hoe lang? Alvast bedankt.

13

Las in de gebruiksaanwijzing van de mixer dat je maximaal 5 min. mag mixen en met de turbo 1 min. Twijfel nu of ik hem zal houden of terugbreng.

14

ik mix gewoon 10 minuten. hij word wel warm maar laat hem dan weer goed afkoelen voordat ik hem weer gebruik.
ik heb hem denk ik nu al 5 keer gebruikt waarvan op 1 avond 2 keer achterelkaar. hij doet het nog steeds.

15

Geweldig. Dank je.
Ik ga hem donderdag gebruiken