1

Onderwerp: fondant of marsepein?

Hallo Allemaal,

Ik ben nog niet zo lang zelf taarten aan het maken, heb het nu een paar keer met marsepein gedaan.

Wat is het verschil tussen fondant en marsepein en wat zijn de voordelen en nadelen?

Ilse

2

Re: fondant of marsepein?

Hoi Ilse,

Daar is het laatste niet over gezegd en ook geen zinnig woord over te zeggen. Ga maar eens zoeken met de zoekfunctie.

Het beste is het zelf proberen. Persoonlijk vind ik marsepein lekkerder en makkelijker te verwerken maar er zijn er die dat nu juist over fondant zeggen.

3

Re: fondant of marsepein?

Hallo,

ik meng de fondant en marsepein door elkaar, fifty-fifty dus. Dan is ie wat minder zoet en wat minder marsepein smaak ( dat lusten mijn kinderen namelijk niet)
Tip:Ben je al bij de bakzolder in Elburg geweest? (zag dat je daar vandaan kwam)

Groetjes Ingrid

4

Re: fondant of marsepein?

Het grote verschil is eigenlijk de gebruikte ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: fondant of marsepein?

Ik ben nog niet lang bezig maar heb al bedacht dat ik de taart bekleed met mmf vooral vanwege de prijs. De puzzelplaatjes, vormpjes en letters doe ik met marsepein want dat vind ik echt niet fijn met mmf, dit is veel te zacht en plakkerig.  Succes.

6

Re: fondant of marsepein?

Hoi,

Ik ben liefhebber van marsepein, vind het makkelijker en vriendelijker om mee te werken en het breekt minder snel, ik vind fondant ook uitdrogen op de taart en dan wordt het hard, maar om dit te verkomen moet je weer wat bij je fondant toevoegen, wat weet ik niet hoor !!!!!

Ik ben helemaal marsepein fan om over de taart te doen.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Re: fondant of marsepein?

Jaaaa...marsepein !!!!

Die kleuren zijn veel mooier (alleen niet als je echt wit moet hebben)
En ik vind het niet lekker als je taart helemaal hard wordt...krijg je zo'n zagend geluid bij het aansnijden alsof je karton staat te snijden :+

Bekleden gaat met allebei wel goed (en soms ook niet ;) )

Groetjes Nicole