1

Onderwerp: Vragen over het maken van de taart

Hallo allemaal!
Ik wil graag over een paar dagen gaan beginnen met mijn eerste taart (EINDELIJK!!!!!! :D:D:D) alleen heb ik nog wat vragen waarvan ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

1. Waarmee kun je het beste de taart bekleden Marsepein of fondant?
2. Waarmee kan je het beste bloemetjes maken met Marsepein of fondant?
3. Zijn er ook dingen die ik van te voren moet maken en die ik bijvoorbeeld in kan vriezen?
4. Hoe kan ik de bloemetjes het beste laten drogen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen maar ik denk het wel als ik zo al die mooie taarten van jullie heb gezien! :D
Die zien er egt allemaal kei lekker uit! :P

Groetjes Marlene

2

Re: Vragen over het maken van de taart

Oeps....jouw vragen zijn al heel vaak beantwoord op dit forum.
Het gebruik en dus de keuze van fondant of marsepein blijkt telkens weer heel persoonlijk..
Wat je zelf lekker vind en verder gewoon allebei uitproberen vrees ik !
Bij marsepein krijg je meestal fellere kleuren.

Je kunt ook fondant en marsepein mengen...dan heb je het "voordeel" van beide ;)
Dat noemen we dan marsefond.

Fondant droogt hard op en marsepein blijft zacht maar met beide kun je roosjes maken.

Je kunt allse wat van marsepein/suiker is van te voren maken.
Ook botercreme kan in de diepvries bewaard.

En een kapsel kun je in huishoudfolie en een pedaalemmerzak  ook wekenlang ingevroren bewaren ('s morgens er uit halen en 's middags bewerken)

Verder adviseer ik je om de zoekfunctie te gebruiken hier op het forum en vervolgens heel veel te lezen want het stikt her en der van de adviezen en tips !!

SUCCES !!!!

Groetjes Nicole

3

Sorry voor het ongemak maar toch super bedankt! :D

4

Helemaal geen ongemak hoor...we helpen je graag..dus vooral blijven VRAGEN !!!!!! :D

5

Je kunt ook de zoek functie gebruiken van dit Forum je krijgt dan heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel waardevolle info. Heb ooit eens alle pagina's gelezen... nachtenlang   (ja ik ben gek :Y) Maar zo hebben wij vorig jaar taarten leren bakken :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl