1

Onderwerp: lemon curd???

Ik ben van origine blond :-D nu ben ik al een tijdje op zoek naar Lemon curd maar bij AH kan ik alleen lemon marmelade vinden. Is dat nou hetzelfde?? Of stel ik nu een hele domme vraag??? :S

2

Re: lemon curd???

Hoi Nathalie,
Ik heb Lemon Curd bij een XL AH gekocht. Het is heel anders dan marmelade. Marmelade heeft meestal een bitterzoete smaak en lemon curd smaakt niet bitter (vind ik).
Ik heb een recept voor je om het zelf te maken, maar ik vond het heel veel werk; of eigenlijk heel lang werk. Het duurde heeeeeel erg lang voordat het stevig werd, maar goed, de smaak komt overeen met hetgeen uit het potje van AH :)

2 citroenen
225gr suiker
115 gr boter
2 eieren

-Rasp de citroen schil en pers de citroenen hierna uit.
-citroenssap,rasp,suiker,boter au-bain-marie laten smelten
-eieren los kloppen en aan mengsel toevoegen
-Verhitten (en zoveel mogelijk blijven roeren) tot mengsel aan achterkant van houten lepel blijft hangen ( zo weet je zeker dat het de goede stevigheid heeft, en dit duurt heeeel lang)
Succes!

3

en o, ja; als je de zoekfunctie gebruikt vind je in ieder geval nog een recept voor lemon curd!

4

De Xenos had het ook altijd, maar ik weet niet of ze het nu nog hebben.

Groetjes,
Mir

5

Ik heb het vandaag bij de gewone ah gekocht en het staat bij de jam

6

ik heb ergens een snel recept voor lemon curd uit de magnetron. Zal het wel even gaan zoeken.

7

Hoe lang is heeel lang roeren? langer dan 10 minuten?
groetjes marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

8

Ik heb het recept bij ingezonden recepten geplaatst.

9

@marije; heb geloof ik wel 20 minuten staan roeren! Maar uiteindelijk was het wel een hele goede/lekkere lemon curd. Doet echt niet onder voor de lemon curd van AH of Makro

10

Dank jullie wel dames voor de uitleg en recepten. Ik ga ze zeker een keer uitproberen!