1

Onderwerp: cupcakes bewaren

Hallo!
Weer even een vraagje van mij,ik heb cupcakes gebakken en moet er nog veel meer maken en vries ze in,hoelang kunnen ze in de vriezer blijven,en kun je ze gedecoreerd ook in de vriezer bewaren??Wij hebben n.l. eind April een soort van voorjaarsmarkt op de school van mijn kinderen en daar willen we ze gaan verkopen(het geld gaat naar KiKa)Of moet ik ze b.v. de dag ervoor gaan versieren??
Wie weet raad?
Alvast bedankt!
groetjes Darlene

2

Re: cupcakes bewaren

hoi hoi,

Ik heb ooit ook in de voorbereiding de cupcakes ingevroren, de versiering voorbereid (in dit geval de botercreme op kleur gemaakt en ingevroren) en de marsepeinen slangen en royal icing vlinder alvast gespoten en in tupperbakjes bewaard.
Op de dag van presentatie de (een avond van tevoren uit de vriezer gehaalde cupcakejes en botercreme) op de cupcake-jes gespoten en de decoratie erop gedaan. Was al met al ongeveer een half uurtje bezig denk ik, zeg 3 kwartier met het in voor transport geschikte dozen te doen.. ;).

Maar misschien kun je de cakejes voorgespoten met botercreme ook invriezen, alhoewel me dat wat kwetsbaarder leek, vandaar bovenstaande acties....

succes

er is altijd wel een reden voor taart

3

Ik heb met fondant gedecoreerde cakejes ingevroren in gebaksdozen; ging prima. Hoe lang zoiets kan weet ik niet, ik doe meestal maar wat qua invriestermijn... Maar ik weet dat je fondant/marsepein vrij lang kan invriezen en cakejes lijkt mij ook, dus paar weken moet toch kunnen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Zou je ze dan misschien al opgemaakt en al kunnen bewaren als je ze maar in tupperware doet, zodat er niets tegenaankomt?
en bij het ontdooien, gaat het marsepein dan niet "zweten"?

greetings, Natas

5

Ik had ze in kartonnen gebaksdozen, wel met wat folie erover heen. Langzaam laten ontdooien en geen zweet gezien :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag