1

Onderwerp: Stapeltaart

Ik heb pas voor het eerst een taart gemaakt, het was een stapeltaart.
De onderste taart had ik bekleed met marsepein en daar de andere taart opgezet met een speciaal kartonnetje. Toen ik de bovenste taart ervan af haalde zat alle marsepein van de onderste vastgeplakt aan het kartonnetje van de bovenste.
Hoe voorkom ik dit?
Ik had geen rietjes gebruikt, maar las dat je de rietjes net onder het marsepein moest afknippen, plakt de marsepein dan niet vast aan de bovenste taart?

Groetjes van Natasja.

2

Re: Stapeltaart

Je zou de volgende keer je kartonnetje kunnen inpakken met huishoudfolie (evt met een klein beetje plantaardig vet  ingesmeerd) en er dan tussen leggen. Dan plakt je marsepein/fondant heel waarschijnlijk niet. ( Bij mijn stapeltaartje had ik dat probleem trouwens niet. (was wel een mengeling van fondant met mmf) Gewoon het kartonnetje op de eerste laag gelegd. maar dat kan beginnersgeluk zijn geweest, 't was mijn eerst stapeltaart)

3

Bedankt, ik zal het met plasic folie proberen.

Natasja.

4

Je moet op de plek waar het kartonnetje komt te liggen wat poedersuiker strooien. Dat werkte bij mij prima, ik had er eerst ook last van.

Groetjes, Jos

5

Ik doe er altijd nog een bakpapiertje onder in precies dezelfde vorm geknipt als het kartonnetje. Met een paar drupjes icing vastplakken. Je haalt het dan zo van de taart af!

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

ha jose zo heb ik het ook geleerd een dunne laag poedersuiker ertussen en het zou niet moeten plakken.

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Ook ik heb er een beetje poedersuiker op gedaan en het werkte perfect.