1

Onderwerp: witte vlekken op marsepein.

Hallo taartenbaksters, kan iemand mij vertellen hoe ik de witte vlekken weg kan krijgen op het marsepein? Door de poedersuiker blijven er altijd witte vlekken , ik snap niet hoe sommigen zo'n mooie glans op hun taart krijgen zonder vlekken. Heeft iemand de tip?

2

Re: witte vlekken op marsepein.

Ja hoor, niet uitrollen met poedersuiker.......

Ik rol het marsepein tegenwoordig uit op een plastic tafelkleed en dan heb ik geen poedersuiker meer nodig

3

Ik gebruik ook geen poedersuiker. Ik rol het uit op een stuk bakpapier.
Ik rol dan 1 of 2 keer, maak het los, rol dan weer enz. Zo krijg ik geen vlekken.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Dankjewel voor jullie reaktie, maar het probleem wat ik heb is dat het marsepein zo plakt zonder poedersuiker, zodra ik 1 keer uitrol zit het een beetje vast... wat voor merk marsepein gebruiken jullie?

5

ik heb van de webshop gebruikt of van een andere taarten winkel. Verhouding van de marsepein is 1:3

6

Probeer eens maizena ipv poedersuiker, wel regelmatig af blijven vegen, maar misschien dat het wel beter gaat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7 Laatst bewerkt door Jozien (20-03-2007 23:44)

Maizena zou ik niet gebruiken bij marsepein, dat geeft ook vervelende vlekken. Kan wel prima bij (lichtgekleurde) fondant.

Maar dat tafelzeil werkt echt super hoor! Bij wat vettere marsepein plakt dat totaal niet. Maar om echt zeker te zijn dat het niet plakt kun je steeds je lap na een paar keer rollen even optillen en keren...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Jozien schreef:

Maizena zou ik niet gebruiken bij marsepein, dat geeft ook vervelende vlekken. Kan wel prima bij (lichtgekleurde) fondant.

Ha, zo zie je maar dat ik een fondantliefhebben ben.. Dat wist ik niet eens :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

goed afborstelen met een grote verfkwast (ongebruikte kwast natuurlijk :-D) kan helpen. De laatste tijd vet ik de ondergrond in met plantaardig vet en ik moet zeggen dat dat bij mmf zeer goed werkt.