1

Onderwerp: Royal icing

Hoi!

Ik wil graag proberen om van die "cornelli lace" dingen te spuiten. Een leuk nieuw projectje dacht ik zo... :/
Kan dit met royal icing? En dan op marsepein?
Lijkt me wel erg moeilijk, maar proberen is leren toch?

Waar doe je dit spuiten het beste mee?

2

Re: Royal icing

Hoi Loes,

Ja dat kan met royal icing op marsepein
Het is op zich niet zo moeilijk maar je moet er voor zorgen dat je steeds gelijkmatige druk uitoefent anders wordt de ene keer het lijntje te dik en de andere keer te dun.
Ik heb het laatst met spuitmondje 5 gedaan dan wordt het lijntje vrij dik.
Als je het met 1 doet wordt íe weer erg dun en dan moet je icing niet te stijf zijn.
Kijk maar op mijn website of je het lijntje te dik vind of niet.
succes en niet vergeten de foto te plaatsen!

Gr. Ingrid

3

Re: Royal icing

Je moet het met een smal spuitmondje doen..nr 2 of zo. De dikte van de icing moet niet te dik zijn maar zeker ook niet te dun want als het gaat uitvloeien dan is het niet zo mooi (bij mijn taart hed het wat dikker gekunnen)
Het is niet zo moeilijk maar het kost wel (zeker bij dikke icing) behoorlijk wat handkracht !
Het effect is heel leuk....
Je zou even bij Cake Central kunnen kijken en dan in de zoekfunctie Cornelli intypen dan zie je heel veel taarten die op die manier zijn gemaakt.
Zo kun je voor jezelf ook bepalen welke kleurstelling je het mooist vind zelfde kleur op elkaar kan heel mooi zijn en dan zie je eventuele fouten ook minder goed. Maar als het goed gaat dan is een afwijkende kleur juist ook heel leuk.

Succes...ik vind het heel leuk om te doen..ben benieuwd wat jij er van vind.