1

Onderwerp: eierschaal maken

Ik wil voor mijn nichtje een babietje in een eierschaal maken...ze is zwanger! Maar hoe ga ik dat aanpakken? Ik wil een ei leegblazen en daaromheen met witte MMF een open eierschaal maken. Maar hoe voorkom ik dat ik het echte ei er niet meer uitkrijg en dat het blijft plakken? Ik heb de MMF al vermengt met Tragantgom zodat het goed hard wordt maar ik ben bang dat als het hard is ik de eierschaal er niet meer uit krijg. Is hetgewoon een kwestie van zo lang mogelijk laten drogen of kan ik iets op het ei smeren om plakken te voorkomen? Wie kan me helpen?

2

Re: eierschaal maken

Misschien is het een idee om een plastic ei kopen, zijn er genoeg nu in de winkels. Je kan dan bv een ijzerdraadje door het ei doen. Of er twee gaten inmaken waar je vingers doorheen passen. Het ei insmeren met crisco of ander vet, dan inderdaad een halve schaal eromheen maken. Als het hard is aan het ijzerdraadje trekken, of met je vingers in de gaten, om het ei eruit te halen. Succes!

3

Hoi,

Ik heb laatst een paastaartje met paasbaby gemaakt. Ik had de fondant om een echt ei gevouwen, kerfjes er ingemaakt zodat het lijkt of het ei gebroken was, een uurtje laten drogen en ik kon de schaal er zo afhalen.

Groetjes,

Sharon

4

Doe even een stokje huishoudfolie over het ei voordat je de fondant er overheen doet. (ivm salmonella...stel dat er iemand is die het niet kan laten om het ei te proeven ;) )

5

Bedankt voor jullie tips ik ga ermee aan de slag en als het klaar is zal ik hem laten zien.

6

je kan het natuurlijk ook met een chocolade-ei doen, dan hoeft het er zelfs niet uit

7

Ik heb er folie overheen gedaan en dat ingevet. Het ligt nu te drogen en nu maar hopen dat ik het eruit krijg over een paar dagen!

8

Gelukt! De MMF was hard en ik heb voorzichtig het ei gebroken. Het voordeel van de folie om het ei was dat de eierschaal keurig in de folie brak en ik dus ook geen last had van restjes aan de MMF. Heel voorzichtig losgehaald....ging perfect.