Onderwerp: stom vraagje icing
wellicht is het simpel maar ik vind het nergens terug, icing zelf maken met echt eiwit, dus zonder eiwitpoeder (kan ik in Belgi
*Tovertaartjes: ik tover het taartje van je dromen*
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stom vraagje icing
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wellicht is het simpel maar ik vind het nergens terug, icing zelf maken met echt eiwit, dus zonder eiwitpoeder (kan ik in Belgi
eerst een eiwit mixen tot het stijf is - dan poedersuiker toevoegen tot er echt niets meer bij kan (tot de mixer zowat tilt slaat), gewoonlijk is dit zo'n 250 g poedersuiker. Dan heb je echt hele stevige icing. Om daarna terug te verdunnen (ngl wat je ermee wil spuiten) kan je citroensap of water gebruiken.
Kristien
Hoi.
Ik ha zelfde vraag geteld en bij mij zeiden ze dat het niet kon omdat je dan een rauw ei gerbuikte !!
Hierbij de link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=4655
Het is niet dat het niet kàn, maar het is minder veilig.
Dit heb ik pas ergens gepost:
Er worden nog steeds eieren verkocht die besmet kunnen zijn met salmonella bacterien (de kans op zo'n ei is ongeveer 1 op 10.000).
Het is daarom niet verstandig om rauwe eieren te eten (de bacterie wordt onschadelijk door verhitten) en het kan voor risicogroepen (denk aan jonge kinderen, mensen met een zwakke gezondheid) zelfs levensgevaarlijk zijn.
Wie toch onverhit stijf geslagen eiwit wil consumeren doet dit op eigen risico en doet er verstandig aan met het volgende rekening te houden: De besmetting wordt tijdens het leggen van het ei van de kip op het ei overgebracht en zit dan op de ei-schaal. Omdat een ei poreus is zal de besmetting zich langzaam naar de inhoud van het ei verplaatsen. Dit wetend kan het risico van het gebruik van rauwe eieren als volgt beperkt worden: Gebruik zeer verse en schone eieren. Zorg ervoor dat de inhoud van het ei niet met de eierschaal in contact komt. Gebruik voor het splitsen van eieren een eiersplitser of -scheider. Haal een scherf van de ei-schaal met een natgemaakte lepel uit het eiwit en niet met een halve ei-schaal.
Hoi Astrid,
Ik heb nog even in je linkje gekeken en je vroeg daar of je ipv eiwitpoeder een gekookt ei kunt gebruiken. Dat kan dus niet. Wel een rauw eiwit, maar daar geldt dus dan weer het verhaal van Marianne voor.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stom vraagje icing