1

Onderwerp: taartring

Hallo,
ik ga een vierlaagsbruidstaart bakken voor de bruiloft van mijn zus. Is het handig om de taarten te bakken met een taartring? Heeft iemand daar  ervaring mee? En waar kan ik die kopen behalve in webwinkels?

2

Re: taartring

heb je geen grote bakslee, je kan de biscuit of cake dan op maat snijden en hoeft geen extra kosten te doen ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

dat is een snelle reactie op de zondagochtend! Ik heb wel een ronde bakvorm van 32 cm doorsnede maar die is maar 4 cm hoog. Kan ik er dan twee bakken en op elkaar zetten, of is die bakvorm te laag?
Groetjes, Claartje

4

Je kunt ze inderdaad op elkaar zetten (dat scheelt weer doorsnijden :) ) en je kunt hem zo hoog maken als je zelf wilt. Je zou er ook drie kunnen bakken bv. Ik weet niet wat voor taart je gaat maken maar een taart van zo'n 8 cm lijkt me wel een mooie hoogte hoor!

Succes!

5

je kan in je bakvorm een hoger bakpapier zetten aan de binnezijde van de rand en je taart bvb tot aan de rand vullen, deze rijst dan omhoog in je bakpapier!

mijn kleine kids zijn altijd vroeg wakker :(

6

Bedankt voor de tips! Ja, mijn dochtertjes zijn ook altijd vroeg wakker, vandaar.
Nog een vraagje, gaat bij een taartring het beslag er niet onder uit lopen?
Groetjes, Claartje

7

claartje schreef:

Bedankt voor de tips! Ja, mijn dochtertjes zijn ook altijd vroeg wakker, vandaar.
Groetjes, Claartje

Als je biscuitmix gebruikt is het vrij dik, zoals slagroom. Dat loopt er niet onderuit denk ik.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Het wordt een taart met vier lagen (32-28-22-28), bekleed met ongekleurd marsepein. Er moeten heel veel bloemen op komen. Bij de tafel van 18 heb ik heel veel bloemen van ouwel gekocht en nu ga ik nog roosjes maken in allerlei kleuren. Hij komt op een etagere te staan. Ik ben erg benieuwd want tot nu toe heb ik alleen maar een verjaardagstaart gemaakt voor de 1ste verjaardag van mijn jongste dochtertje. Dat viel gelukkig niet tegen.
Groetjes, Claartje

9

ja, ik gebruik biscuitmix, bedankt.
Erg leuk al die snelle reacties, en gezellig!

10

claartje schreef:

Groetjes, Claartje

ik maak mijn biscuits zelf en leg onderaan een bakpapiertje, dat net iets groter is en dat knip ik dan elke 1.5 cm in, en dan de rand bakpapier ertegen, nooit problemen mee gehad.

en nu neem ik de kleinste onder de arm en duik mijn bed terug even in ;)

11

Hoi Claartje,
In juni a.s. ga ik ook een bruidstaard maken en ben nu druk aan het surfen op het net voor allerlei tips en trucs. Op http://bruidstaart.web-log.nl/bruidstaa … index.html staan handige tips, je kunt nl ook de kapsel bakken in grote pannen.
Veel succes met je taart.
Olga Peters

12

goede tip van de pannen, daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt.
ook een geode link trouwens. ik heb ook al heel wat gesurft, maar nog lang niet alles gezien,
Groeten, Claartje

13

heb al 1x een taartring gebruikt - met zilverpapier eronder en het liep niet uit.
idd leuke link - het lijkt me niet makkelijk om een kapsel in VIER lagen te snijden!!
succes met de bruidstaart,

Kristien

14

Hallo,

Ik wil een taart maken met 3 verschillende lagen, maar om 3 verschillende bakvormen te kopen is duur. toen stuitte ik op de taartring maar ik begrijp niet hoe dat dan werkt.
De taart die ik maak is niet van biscuit beslag (maar van pandancake beslag, voor degene die weet wat het is). En ik heb geen idee hoe dat dan in zijn werk gaat, loopt het beslag er niet helemaal onderuit dan?

alvast bedankt!