1

Onderwerp: Cupcakes glazuren, maar waarmee?

Hoi allemaal, voor de 5e verjaardag van mijn dochter wil ik lieveheersbeestjes cupcakejes maken. Hoe ik het ga doen heb ik wel al bedacht (flink gespiekt op diverse sites), maar waar ga ik dit mee glazuren? Ik heb een zak royal icing, is dat iets of gewoon glazuur van poedersuiker en water? Of met iets anders misschien? Domme vraag misschien, maar ik weet niet wat ik het beste kan kiezen.
Alvast bedankt voor een reactie!
Groetjes Annelies

2

Re: Cupcakes glazuren, maar waarmee?

je kan het beste fondant nemen, dat vind ik toch het leukst om mee te werken. je koopt hem kant en klaar, weet niet goed waar. je kan ook van die zakjes glazuur kopen in de supermarkt bij het bakgerief, die moet je even in de magnetron leggen en zijn dan gebruiksklaar, je hebt witte en chocolade. aan de witte kan je nog een kleurtje toevoegen. het wordt heel snel hard, dan moet het effe terug in de magnetron.

zeker je cupcakes komen laten zien h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

van Bauktje of dokter Oetker hebben ze kant en klaar glazuur.

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen eens expirimenteren met huis, tuin en keukenglazuur (poedersuiker en water) en als dat niet het gewenste resultaat heeft ga ik de alternatieven proberen. Ik sta nog open voor suggesties, dus als iemand nog meer ideeen heeft. GRAAG.

Groetjes Annelies

5

Oeps ik had de zoekfunctie over het hoofd gezien. Er staat al een heleboel op over glazuren zag ik en zelfs bij howto's een hele foto beschrijving. Sorry voor het lastigvallen....

Groetjes,
Annelies