1

Onderwerp: Hoe lang op voorhand marsepein kleuren,.....?

Ik heb binnenkort een aantal taarten na mekaar te maken. Vermits ik fulltime werk wil ik al beginnen met mn marsepein te kleuren in de volgend week dat ik geen taart moet afleveren. Ik wil eigenlijk al mn marsepein al kleuren  maar mn (voorlopig) laatste taart is half juni. Kan ik al zo lang op voorhand mn marsepein kleuren ?
Ook wil ik al een aantal puzzelplaatjes maken en in de diepvries doen,hoe lang mogen deze diepgevroren blijven?
Laatste vraagje: figuurtjes uit marsepein, hoe lang kunnen deze op voorhand worden gemaakt?
Dank al voor de hulp, groetekes karine

2

Re: Hoe lang op voorhand marsepein kleuren,.....?

Over het kleuren: je kan zeker van te voren kleuren. En als je marsepein houdbaar is tot half juni kan je dat best zolang bewaren: in huishoudfolie + zakje + luchtdichte doos

Die figuurtjes kan je ook wel van te voren maken: ook weer bewaren zoals hierboven

Succes

3

Ik weet niet hoor maar ik had altijd begrepen dat je puzzelplaatjes (ik neem aan van marsepein) beter niet kan invriezen ivm het vocht tijdens het ontdooien of valt het wel mee?

Ik maak ook de figuurtjes vrij lang van te voren (Zeker wel een week of als ik niet kan achten 2 weken) maar je moet ze echt goed verpakken anders droogt het heel snel uit. Liever iets te overdreven goed verpakt dan niet.

4

Ik vries de plaatjes wel in dan zijn ze makkelijker over te brengen op de taart en het plakt gelijk goed vast aan de taart. De plaatjes zien er dan nog prima uit hoor.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Ik kleur mijn marsepein een week van te voren !!!!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl