Onderwerp: voorbereiden

Hoi alle maal ik heb begrepen dat je ook een biscuittaart met botercreme en fondat vante voren kunt maken zonder hem in te vriezen. Kan iemand me vertellen hoelang dat dan allemaal van te voren kan en  en hoe moet ik hem dan bewaren?
Mijn zoontje is vrijdag jarig (en ik ook trouwens!)  Ik maak een paddestoel met een kabouter erop . de kabouter is al klaar enzit in de koelkast in een dievries doos ik dat goed?
Alvast onwijs beddankt Hoi Els

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

2

Re: voorbereiden

Je kabouter hoeft niet in de koelkast hoor, als die van marsepein of fondant is is het zelfs beter om hem wel in het doosje maar buiten de koelkast te bewaren.

Je taart kun je makkelijk 2 dagen van te voren maken; dus als-ie aangesneden wordt op vrijdag, kun je hem woensdag (af)maken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hoi bedankt voor je antwoord. Moet ik de taart dan wel in de koelkast bewaren? Met fondant en botercreme?
Of gewoon ergens koel en goed afgedekt??
Hoi Els

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

4

Daar zijn de meningen over verdeeld; de meesten zeggen dat-ie niet in de koelkast hoeft (of zelfs mag, vanwege het smelten van de fondant/marsepein) maar op een koele plek in huis of in een doos met koelelementen eronder.
Dat smelten is eigenlijk het vocht dat op de taart dan neerslaat, je marsepein/fondant wordt daar klef van (wat ook wel weer op kan drogen hoor).

Ik ben lekker eigenwijs en zet hem wel in de koelkast :P Bij mij is daar nog nooit wat door gesmolten, maar de forum-theorie is dat ik geen vochtige koelkast heb.. Het kan ook dat mijn taarten de tijd niet krijgen om te smelten :+

Maar ik merkte gisteren wel dat ik blijkbaar een grote koelkast heb, want ik heb eigenlijk altijd wel plaats en gisteren moest bij mijn moeder de taart toch echt een ander plekje vinden want die kon er met geen mogelijkheid meer bij :nooo

Dus: buiten de koelkast, koel en afgedekt (in een doos) is prima!

(sorry voor het wel heel erg uitgebreide antwoord ;) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi,

Ik bewaar hem voor het aansnijden buiten de koelkast, vaak op koele plek zoals bij mij de zolder waar geen verwarming aan staat, als de taart is aangesneden zet ik hem wel in de koelkast, bij wordt die ongeveer 3 dagen later beetje vochtig de marsepein dan, maar tja dat was ook nog klein stukje taart !!!

Maar zo te lezen doet Marianne hem altijd in de koelkast en gebeurd er niks !!!! Misschien dat ik dat ook eens uit ga proberen, want toen op het forum stond dat je beter buiten de koelkast moest bewaren deed ik het eigenlijk automatisch ook !!!

Succes.

Groetjes

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl