1

Onderwerp: springdingetjes ???

Ik kom regelmatig taarten tegen waarop zo van die 'springdingetjes' zijn gemaakt. Aan het uiteinde zijn dan figuurtjes gemaakt. Snap je???
Mijn vraag: van wat zij die dingetjes gemaakt en kan je op het uiteinde alleen fondant doen of ook marsepein en moet je dit dan laten drogen?

2

Re: springdingetjes ???

Wat een leuke omschrijving: springdingetje!
Zelf heb ik de dingetjes van fondant gemaakt, maar volgens mij moet het ook van marsepein lukken, heb alleen wel het idee dat dat dan langer moet drogen, dus zeker een dag van te voren maken en aan de lucht laten drogen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Karine,

Ik heb laatst zo'n taart gemaakt. Gewoon niet te dun ijzerdraag van de bouwmarkt. Op zo'n rolletje en dan sprieten eraf knippen.
Bij mij zaten er getalletjes aan het eind. Die heb ik met een vormpje gemaakt, aan het ijzerdraad gedaan en daarna laten drogen. Ik heb daarna alle ijzerdraadjes bij elkaar in een rietje gestoken en dat in het midden van de taart gestoken. Ik was bang dat als ik de sprietjes 1 voor 1 in de taart zou steken, dat het gewicht van de fondant aan het einde van het ijzerdraadje een scheur zou maken in de taart zelf
Is dit een beetje duidelijk?
Beetje lastig uitleggen, kijk maar op mijn website/album. Het is de kadotaart met strik.

Groetjes Ingrid

4

Ja , nu snap ik hem.Ingrid en marianne bedankt voor de uitleg