1

Onderwerp: welke basisspullen kopen?

Hallo. Ik begin morgen met het decoreren van mijn eerste taart. Mijn bedoeling is om te beginnen met het bekleden van een taart met marsepein of fondant en daar ook figuurtjes of afbeeldingen mee te maken. Er is alleen zoveel materiaal en gereedschap te koop en er zijn zoveel boeken dat ik niet weet wat ik het beste kan aanschaffen. Vooral qua gereedschap, kleurstof, lijm. Wie kan mij hierbij helpen? Ik weet dat dit niet eenvoudig is omdat het natuurlijk erg persoonlijk is.

2

Re: welke basisspullen kopen?

Leuk dat je ook gaat decoreren! Welkom op het forum :)
De vraag die jij hebt wordt vrij regelmatig gesteld, zo regelmatig zelfs dat-ie in de FAQ komt die binnenkort op de site komt ;)
Eigenlijk steek je gewoon heel veel op van veel lezen, vooral in deze rubriek (Taarten bakken & Decoreren), een handig topic is bijvoorbeeld http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=5706

Wat kleurstof betreft: pasta's of gels zijn de beste oplossing voor fondant en marsepein :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: welke basisspullen kopen?

Hoi,

Ik kom zelf ook nog maar net kijken en ik vind het zelf heel handig om te zoeken op 'basis' 'basisbenodigdheden' of 'beginneling'.

Veel plezier!

Eva