Onderwerp: basisbenodigdheden
Wat zijn de basisdingen die je moet hebben om een taart te maken.
Dus de gereedschappen en de ingrediënten. Let op: ik ben een echte beginneling.
http://www.taartenvanthea.mijnalbums.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » basisbenodigdheden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat zijn de basisdingen die je moet hebben om een taart te maken.
Dus de gereedschappen en de ingrediënten. Let op: ik ben een echte beginneling.
Ik als beginneling heb een bakblik en een spatel gekocht, wat betreft de ingredienten: voor de taart heb ik gekeken bij recepten en die ingredienten gekocht (voor de testtaart) en de mix bij de webshop (voor het echie) en ik heb marsepein, fondant, crisco en zwarte en roze kleurstof (in een winkel in de buurt) gekocht en bij de toko kleurstoffen rood, blauw en geel. (Van Wilton koop ik ooit wel weer maar voor het zelfde geld valt het zo tegen, dan zit je met een dure kit waar je niets aan hebt) Spuitmondjes set had ik nog liggen van mijn eerste poging om taarten te maken.
Ik merk dat ik ook veel te veel heb gekocht, ook dingen die je achteraf niet echt nodig hebt, of hebt geprobeerd en helemaal mislukte etc. pakken vol poedersuiker (handig voor 31 dec) en boter hahahahha (ik wilde eerst botercreme maken)
Ik zie dit net als het krijgen van je eerste kind, waslijsten vol wat je koopt ook spullen die je tegenkomt en denkt toch maar meenemen en achteraf heb je de helft niet nodig.
Ik maak de fondant altijd zelf volgens het recept voor marshmallow fondant van deze site. Lekker makkelijk en het werkt prima. Ook het biscuit kun je in het begin denk ik beter het beste maken volgens het recept van deze site.
Verder denk ik dat een basissetje kleurstoffen uit de webshop een aanrader is, ik heb eigenlijk gelijk een hoop kleurstoffen uit Amerika laten komen (ik wist zeker dat dit echt een hobby voor mij is).
In het begin heb ik behoorlijk zitten wroeten met zelfgemaakte papieren malletjes om alls uit te snijden, maar de uitstekers en pungers zijn wel een hele verademing, hoewel het voor een beginnerling best te doen is hoor alles zelf uitsnijden.
Oja, een kunsstof roller is echt een must!
Groetjes en welkom bij de club van verslaafden!
Jos
wat je echt nodig hebt
een bakvorm (maar dat heb je misschien al). Rond of vierkant, net wat je wilt
x Fondant/marsepein
x Kleurstof als je gekleurde fondant/marsepein/versiering wilt. Voor de eerste keer kan je best vloeibare kleurstoffen gebruiken (onder zoeken kan je hier meer over vinden), is niet ideaal, maar wel mogelijk. Met rood, blauw en geel kan je alle kleuren maken.
x deegroller (plastic is beter, maar met hout kan ook hoor), ik heb zelfs m'n eerste taart met een fles wijn gedaan.
x poedersuiker
x even kijken bij recepten voor de ingredienten. Dus bijvoorbeeld biscuitdeeg, vulling en botercreme.
Als je het leuk vindt (wat ik wel denk, want het IS gewoon heel leuk), dan kan je altijd nog heeeeele lange verlanglijstjes maken, maar dit is echt het minimale wat je wel nodig hebt.
Ik ben ook een beginneling en heb goed gebruik gemaakt van de webshop, maar wat ik echt handig vind is:
- siliconen mat
- siliconen spatel
- siliconen ovenhandschoenen (allemaal bij de blokker of de xenos niet duur dus)
verder heb ik verschillende uitstekers gekocht, en wat echt een must is zijn:
- de uitstekers voor de randen.
Ik vind het soms erg moeilijk om de randen goed glad te krijgen en met zo'n uitsteker is dat probleem verholpen zeg maar!
Oh ja ik heb ook nog van Makin's Clay:
- een kleipistool
- en een kleisnij/boetseerset gekocht ( niet duur en heeeel handig)
Van de ingredienten is:
- soezies cakemix
- royal icemix van de webshop een must. Bij mij lukte beide dingen om zelf te maken lang niet zo goed en lekker als deze kant en klaar ingredienten. En tot slot is inderdaad zo'n 8 kleurig kleursetje van wilton heel handig. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes marije
Wat is een kleipistool?
Ik heb de eerste keer alleen de mix voor biscuit en mix voor botercreme uit de webshop besteld en voorgekleurde fondant.
Om uit te rollen gebruik ik een platic buis van de gamma. Ik heb de 1e keer uitstekers van mijn zoontje gebruikt.
Pas toen ik zeker wist dat ik het leuk vond heb ik meer besteld. Nu bestel ik steeds (afhankelijk van wat ik wil gaan maken) wat handige spulletjes bij zoals uitstekers en wat tooltjes.
Wat is een kleipistool?
Een soort knoflookpers waar je sliertjes mee kunt uitdrukken
Wat zijn uitstekers voor de randen?
Deze bijvoorbeeld:
Andere vind je hier: http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … Path=35_25 (naar beneden scrollen)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » basisbenodigdheden