1

Onderwerp: kennen jullie dat?

hallo allemaal

ik liep vandaag bij ons de toko in en zag daar verschillende flesjes staan met het merk Jola geloof ik allerlei smaakjes staan...
ik vroeg me af of jullie dat kennen en ook wel eens gebruikt hebben.
ook zag ik kleur stoffen staan maar weet niet meer van welk merk en of je daar ook je fondant en marsepein mee kan kleuren?

groetjes Amber

2

Re: kennen jullie dat?

Ik heb bijna alleen maar vloeibare kleurstoffen. Dat bevalt mij eigenlijk ook prima! Ik kleur er alles mee. Je moet alleen vaak wel even wat extra poedersuiker toevoegen omdat het anders te nat is.

3

Ik heb ze ook wel gebruikt, maar ik vind zelf kleurgel fijner. Daar wordt het tenminste minder snel plakkerig van....

En die smaakstofjes zijn ook wel grappig, vind de pandan wel lekker maar de rest niet altijd. En je moet nogal opletten met doseren :D

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Hoi,

Ja die heb ik gebruikt, maar vond het niks, vooral oranje dus niet, moest heel veel in voordat het oranje werd en toen werd zooo plakkerig, rood, groen en blauw die werken wel goed, maar ik ben er mee gestopt en werk nu alleen met wilton gel, de flesjes bewaar ik gewoon, ik zag laatst dat ze ook wit hadden in een flesje, had geen tijd om dichtbij te bekijken ga nog eens terug want misschien krijg je zo mooi witte marsepein.

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Ik heb ook flesjes van Jola staan. Daar ben ik mee begonnen toen ik pas taarten ging maken. Mijn handen zaten altijd helemaal onder. :/
Toen ontdekte ik dat je ook marsepein op kleur kon bestellen en tsja... ik ben nogal verwend (en lui :P)... :D
Heb de flesjes nog wel hoor. Ik gebruik het nu nog wel eens om botercreme op kleur te krijgen.
Maar inderdaad wat hier al gezegd is; door die vloeibare kleurstof wordt je marsepein vaak te nat en te plakkerig...

6

ik doe zelf wel eens een druppel kleurstof bij het kookwater van de pasta (macaroni)
zeker als de kinderen weer een bui van niets lusten hebben is dit een groot succes.
Een bord groene macaroni met rode ketshup ziet er ineens erg spannend uit. Ik heb 1 keer in zes pannen verschillende kleuren. Het leken net wijngummetjes :lol:
Groetjes Belinda

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*

7

Zo Belinda,

Dat is slim bedacht, ik wist niet dat dat kon !!!!!!!!!!! Grappig.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8 Laatst bewerkt door rianne1970 (08-03-2007 13:00)

heb weleens de rijst zo gekleurd!!
Even vraagje zou je zo ook de paaseieren kunnen kleuren?? denk het wel he!

[edit] ja hoor het lukt heb nou 5 mooi rode eieren!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Ik heb ze in het begin gebruikt voor het kleuren van marsepein omdat ik het zonde vond meteen gels te gaan kopen. Het beviel mij goed en tegen het plakkerige gebruikte ik maizena. Maar met de gels heb je wel veel diepere mooie kleuren je moet anders zoveel vloeistof gebruiken, dat het de smaak niet ten goede komt. En ja, ik gebruik het nu om dingen mee te kleuren, we hadden van de week blauwe pasta.

10

vandeweek roze aardappelpuree gegeten. :D
Belinda

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*

11

oke!! ik weet genoeg..ik denk dat ik te veel negatieve dingen hoor om het zelf allemaal in te slaan..maar misschien kan ik zelf wel een keertje 1 kleurtje uit proberen!!

bedankt allemaal!!