1

Onderwerp: bananenvulling??

Hoi hoi,

Ik wil voor mijn man een taartje maken voor zijn verjaardag. Hij is dan een dag eerder ook nog eens geopereerd aan zijn kruisbanden; redenen genoeg dus om hem te verwennen!!

Nou is hij helemaal gek op banaan en wilde ik een vulling maken met banaan.
Heeft iemand een recept hiervoor?
Ik dacht zelf al aan gepureerde banaan met slagroom o.i.d.
Maar het nadeel van banaan vind ik dat het zo gauw bruin wordt... Natuurlijk zie je dat niet als het in de taart zit...

Zou dat stevig genoeg zijn; gepureerde banaan met slagroom?
Heeft er iemand tips?? Misschien met slagroomversteviger?

2

Re: bananenvulling??

Op deze site vond ik een recept voor banaanmousse.

http://www.saisonnier.net/index/saisonn … 121/id/237

Iets lager op de pagina staat de uitleg hoe je het moet maken (onder gebrande banaan)

groetjes Antoinette

3

Ik heb een recept voor bananen fudge taart misschien heb je daar interesse in.
Of het recept voor de fudgeroom die ertussen zit.. daar liggen plakjes banaan op....
Als je de banaan besprenkeld met wat citroensap worden ze niet zo bruin.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Trouwens ik heb hier op de site ook wel eens gelezen dat iemand saromapoeder door de slagroom deed dan neem je gewoon bananen smaak.....

5

mischien zoals een bananensoes

6

Met een paar drupjes citroensap wordt (onder andere) banaan een stuk minder bruin...

marlies schreef:

Ik heb een recept voor bananen fudge taart misschien heb je daar interesse in.

Ik wel! Ik was gisteren in een restaurant en daar hadden ze een verukkelijke toffee/bananen taart. Jouw recept lijkt daar zo te horen op!
Nelleke

8

Wat ik ook erg lekker vind is bananen dooor het beslag. Volgens mij heb ik daar nog wel een recept van als je dat wilt. En dan lekker vullen met chocolade creme of zoiets.
Ik hoor het wel als ik het even moet opzoeken voor je.
Gr Mirjam

9

ik heb ook wel eens gewoon banaan door de slagroom gedaan en er dan klopfix door! Was heel lekker en ging prima. De kleur wordt een beetje wit/lila-achtig, maar dat zag je niet toen het tussen de taart zat

10

de bananen-saroma vind ik persoonlijk niet zo lekker. Smaakt erg synthetisch, dus probeer het eerst even uit voor je het tussen je taart doet.

11

er bestaat ook  mix  voor bananenbavarou die zou je ook tussen kunnen doen.

12

Okee, bedankt allemaal voor jullie tips!!
Ik ga het denk ik toch met geprakte banaan en slagroom proberen! ;)

13

Ben benieuwd hoe dat geworden is, die bananensoezen vinden wij hier heel erg lekker dus dat zou zeker een idee zijn voor een volgende verjaardag.

14

Ik heb nu bananenkwark met (verse) banaan erdoor als vulling in de taart gedaan.
Ik denk dat die kwark het lekker fris maakt!
Morgen eten we hem op, dan laat ik het resultaat wel even weten! ;)

15

ik maak soms banaanbavarois met de bavarois mix. banaan pureren, dan mix met slagroom erbij en laten opstijven. heb er al een paar keer succes mee gehad.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

16

Hij was lekker!
Vooral omdat er bananenkwark doorheen zat, dat maakt het wat frisser!
Maarre... hij vulde wel goed... :S
Mijn man heeft zelfs 2 stukken op en dat zegt genoeg; Hij houdt niet zo van die zoete marsepein/fondant-taarten. Hij zei dat het net een bananensoes was! :)

De taart was wel wat ingezakt...(??) :(
Misschien dat de vulling te zwaar en te nat was?
Het midden zakte per afgesneden puntje naar beneden, als jullie begrijpen wat ik bedoel... ;)

17

Ja dat heb ik ook gehad met aardbeien kwark....... Misschien met een blaadje gelatine erdoor dat het dan wel goed gaat........