1

Onderwerp: hoe te maken...

Hoi allemaal, deze beginneling wil graag een taart voor schoonmama maken. Er op zou ik graag een speldekussen met spelden erin maken. Maar hoe?
ik heb werkelijk geen idee.
Wie kan me helpen?
Ik zal me nog even voorstellen bij  het andere kopje.

groetjes, Maaike

2

Re: hoe te maken...

Hoi

Ik zou zelf een kleine ronde vormpje nemen en daar een mini ronde taartje van maken ( bij ikea die ronde schaaltje die worden gebruikt voor een borstentaart ) die leuk kleurje bekleden en van fondant / marsepein met zwart naalden maken en dat op het in midden van de taart doen.

Het is maar een idee.

Succes en laat wel het resultaat zien.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Hoi Manika,

bedankt, Moet ik dan dat mini taartje echt van biscuitdeeg bakken in de overn? of van iets anders, bv cake , maken?
En die naalden, staan die rechtop, of bedoel je ze plat op de taart leggen? Het leek mij namelijk leuk echte rechtopstaande naalden te maken, kan dat? Van icing of zo?

groetjes, Maaike

4

Tuurlijk kan dat van icing! Wel ruim van te voren maken en ook genoeg, in het kader van er-breekt-nog-wel-eens-wat, maar het idee is wel leuk!
Je kunt zelf een biscuit bakken of een cake als basis nemen, maar zelf bakken is natuurlijk leuker! In een bol van Blokker of Ikea, voor idee

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door manika (09-03-2007 19:06)

mini cakje kan je inderdaad bakken, de naalden recht op zetten is wel zo leuk, alleen volgens mij moet je iets door je marsepein / fondant zodat het hard wordt, namelijk  Tragant gom ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar omdat het recht op moet blijven staan dan heb je het wel nodig denk ik anders moet je even een e-mail sturen naar de webshop om voor de zekerheid te vragen of Marianne die weet het antwoord ook wel denk ik.

Ik heb zelf deze taart gemaakt en spijkers nagemaakt, ik heb ze liggend op de taart en aan de zijkant staand en met beetje marsepein erom heen gedaan zodat ze bleven staan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FQWHI8AR

Van Icing naalden heb ik nog niet geprobeerd,  ik werk nog niet zoveel met icing, misschien kan je eens proberen, laat je het dan wel even weten want ik ben benieuwd.

Succes.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Je kan ook rechte ijzerdraad sprieten in een bolvormig taartje steken. Op elk ijzerdraadje een gekleurd klein bolletje prikken, en voilà.... echte spelden :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/