1 Laatst bewerkt door michelle (08-03-2007 23:22)

Onderwerp: beetje lui dus hulp gezocht over tylose

Ik mag eindelijk weer bestellen dus wil deze keer zeker Tylose bestellen. Nu vroeg ik mij toch nog af het nou zat, ik heb het ergens gelezen maar heb zo een zin om te bestellen, dat ik geen zin heb om alle topics over tylose te doorzoeken.

SORRY !!!

Als je alleen met marsepein werkt, kun je dan beter tylose of tragant nemen? Ik had volgens mij ergens gelezen dat het bij de ene niet goed werkte??? En hoe zit het in combinatie met mmf?

Bedankt allemaal !!!

NEEEE, nu mag ik, heeft de shop het niet op voorraad :grr: WAAROM? INGE, WAAROM????? :(

2

Re: beetje lui dus hulp gezocht over tylose

Ik zou voor de tylose gaan, nu moet je dan even wachten, maar straks dus niet meer :D :D :D Want ik had eerst altijd tragant, maar dat moest altijd wel een nachtje intrekken en nu met de tylose, dat werkt echt super ! Met een uurtje kan je er al mee werken !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

ok, bedankt voor het advies.

4

ter informatie:

Heel simpel, het is een chemisch produkt dus bij de apotheek, net zoals ik vandaar ook een super grote fles glycerine heb.

Methylcellulosum is dan de naam. En er zijn 4 "nummers" wat betreft de viscositeit in, die ik heb zou het meest hard worden (nog niet gebruikt).
Het zit in doosjes van 100 gr.

dit is een bericht dat karentje een tijd geleden geplaast heeft, misschien heb je er iets aan...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Hi,

Ik had het toen gelezen maar het zit vast tussen mijn oren...als het van de webshop afkomt is het "veilig" om te gebruiken maar van de apotheek, wie weet wat ze er misschien nog in gooien...Een apotheek geeft mij echt het idee van medicijnen etc en niet zo zeer ingredienten die je gebruikt om mee te bakken hahahahaha

6

als mijn tragant op is, stap ik naar de apotheek, dichtbij en geen verzendingskosten ;)
zij weten waarvoor ik het zou gebruiken en ik vertrouw de dames van de apotheek.

7

ik wou hier ook even op reageren
ik wil dit weekend ook gaan boetseren (een staand poppetje)
maar alleen met marsepein ben ik bang dat ie in elkaar zakt!

belluna, wat bedoel jje precies met:
En er zijn 4 "nummers" wat betreft de viscositeit

welk nummer moet ik dan naar vragen?

8

dit komt uit een item van karentje, je heb dus vaak keuze uit 4 nummers, van zwak tot sterk, vermoedelijk gaat je apotheek ze niet allemaal op voorraad, hebben, misschien dat karentje daarop een antwoord heeft.
ik heb het er al eens over gehad met mijn apotheek en zij hadden nr 3 op voorraad.