1

Onderwerp: Machtige taart

hoi
heb een opdracht van een taart voor 40 man het moet een machtige vierkante taart worden.
Zelf dacht ik aan muffinmix? het moet een onschuldig ogende taart worden die machtig moet vallen!! :s:S

iemand ideen of suggesties  ?????

josee

2

Re: Machtige taart

zelf vind ik muffins niet zo geweldig van smaak, dus ik zou eerder gaan voor chocoladecake met bv. chocolademousse ertussen..
(als je met machtig 'zwaar op de maag' bedoelt natuurlijk)
:)

3

Chocoladebiscuit en chocolade/mokka vullingen......die vind ik altijd wel "zwaar" vallen. En dan met wit bekleden en witte bloemetjes om een "licht" idee te geven?

4

Misschien gewoon een cake bakken? Of als het chocolade mag zijn de Chocolate fudge cake van Nigella Lawson? Die is echt superlekker en machtig. Staat in de recepten rubriek.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

5

choclade bsicuit met caramel en bokkepootjes en een laagjes gesloten chocolade afgestreken met botercreme gemengd met bebogeen zal inslaan als een bom...plof :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

6

jojo schreef:

hoi
heb een opdracht van een taart voor 40 man het moet een machtige vierkante taart worden.
Zelf dacht ik aan muffinmix? het moet een onschuldig ogende taart worden die machtig moet vallen!! :s:S

iemand ideen of suggesties  ?????

josee

waarom vragen jouw opdrachtgevers dit?

ik vind het zo'n gekke vraag ....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7 Laatst bewerkt door Ikkie (05-03-2007 15:58)

ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar

maar als je echt machtige taart wil doe dan maar die engelse fruitcake

die is echt niet te harden

cateren is ook gebakjes maken :)

8 Laatst bewerkt door jojo (06-03-2007 07:46)

Hij wil zijn collega's een loer draaien door met een taart te komen die klein oogt en dan als een blok op de maag valt als grapje:lol:
Het moet een eenmalige aktie worden die nooit meer vergeten wordt volgens de opdrachtgever.

josee

9

jojo schreef:

Hij wil zijn collega's een loer draaien door met een taart te komen die klein oogt en dan als een blok op de maag valt als grapje:lol:
Het moet een eenmalige aktie worden die nooit meer vergeten wordt volgens de opdrachtgever.

josee

de grap ontgaat mij, maar als het zwaar moet vallen, zou ik gaan voor een "vochtige" chocoladecake (valt zwaarder dan biscuit) met ganache tussen en dan chocomousse, bekleedt met een dikke laag marsepein met daarover misschien nog een laag fondant ;)

succes

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Ik begrijp de grap ook niet maar de taart die Kathleen beschrijft lijkt me LEKKER zwaar op de maag vallen ;)

11

Ik maak zelfwel eens een devils cake en vul deze met een caramel laag, hiervoor doe ik een blikje gecondenseerde melk in een pannetje water (Let op met blik en al dus niet openmaken!) deze zo'n 2 a 3 uur laten koken en dan goed laten afkoelen (hele nacht) smeer dit tussen de cake en bedek de cake met  chocoladeicing. Een paar chocolade krullen erop en je hebt een waanzinnig lekkere taart die valt als een bom! :lol:
Groetjes van Belinda

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*