1 Laatst bewerkt door Biezsum (05-03-2007 19:31)

Onderwerp: HELP monchou vulling, hoe lang houdbaar

Hoi,
Ik ben de taart van mijn dochter aan het maken, en vraag me ineens af hoelang je monchou vulling kunt gebruiken? Er zit slagroom in is het dan wel 2 dagen na het klaarmaken houdbaar, zolang de taart in de koeling staat en niet wordt aangesneden?
Of is het verstandig om hem in te vriezen? Of kan dat ook niet?

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

2

Re: HELP monchou vulling, hoe lang houdbaar

Als ik een monchou taart maak dan maak ik m 's avonds voor de volgende dag (omdat ie een nachtje op moet stijven) en als er dan nog over is eten we dat die dag erna ook nog lekker op. Ik zet m wel in de koelkast.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Als je de houdbaarheidsdatum van monchou en slagroom aanhoudt, mits koel bewaard, dan moet het toch goed gaan? En er gaat nog suiker bij, wat op zich de houdbaarheid een beetje verlengd. Het wordt wat anders denk ik als er verse vruchten inzetten die zouden misschien nattig kunnen worden of kunnen gaan gisten.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

De gewone monchou taarten (de restjes ervan.....het meeste ging op!)die ik maakte stonden ook wel eens drie dagen in de koelkast en waren daarna nog lekker en er is nog nooit iemand ziek van geworden.

5 Laatst bewerkt door Minke (06-03-2007 08:23)

:Y Ik denk ook wel dat het wel 2 dagen te bewaren is hoor, Ellen.
Zeker als de taart nog niet aangesneden is!
Ga je een 'gewone' monchoutaart maken of doe je monchou als vulling in een taart?
Heb ik laatst ook gedaan, was erg lekker!! :)

Oeps, lees net dat je het als vulling gaat gebruiken, haha. ;)
Dan moet het zeker goed gaan!
Doe je er ook nog iets anders bij? (kersenjam ofzo?)