1

Onderwerp: wat nodig voor een beginneling??

hallo

Volgens mij heb ik een nieuwe verslaving gevonden en dat is dit dus...

ik ben een beginneling en zit in de webshop te kijken wat ik nodig heb om een simpele maar lekkere taart te maken.

Maar wat heb ik allemaal nodig??

Oh ja hoe heet die creme waarmee je ook een randje kan decoreren en die niet uithard maar zacht blijft. (hoop dat jullie me nog kunnen volgen)

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen

alvast bedankt

groetjes mell

2

Re: wat nodig voor een beginneling??

Hai Mellanie,

Hihi, ook al verslaafd? :D

Als je eens wil kijken wat je als 'beginneling' nodig hebt is het misschien handig om eens op " zoeken " te klikken (in die oranje balk hierboven) en dan "beginneling" in te typen of "basisbenodigdheden".
Dan kom je allemaal  berichtjes tegen van andere beginnende mensen die met vragen zitten/zaten. En natuurlijk ook met tips van andere forumbezoekers.
Succes!

Volgens mij heet die creme gewoon botercreme. ;)

3

Net wat Minke zegt, als je zoekt kom je heeel veel antwoorden tegen, maar alvast een samenvatting:
kapsel: mix & eieren (of de benodigdheden uit het recept bij 'recepten --> kapsel')
vulling: cr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

bedankt voor de reacties.

ik ben nog niet eens begonnen en ik ben al verslaafd hahaha

5

Ik raad je aan om een doorzichtig platic zeil (tefelkleed) te kopen. Ik vond het een verademing. Het werkt heel erg makkelijk, je hoeft bv geen poedersuiker meer te gebruiken bij het uitrollen van Fondant Marsepein. En als een roller niet voor handen of te duur is kun je ook een PVC buis gebruiken (die gebruik ik nog steeds) het taartzaagje kun je (indien nodig) vervangen door een dun stukje ijzerdraad. Om het Fondant te snijden kun je ook een scherp mesje gebruiken. Zo kun je beetje bij beetje je tools bestellen/kopen. En geloof me je zult nog vele hebbedingetjes kopen :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl