1

Onderwerp: hoe maak ik een rand van chocola

Wie kan mij vertellen hoe ik een rand van choco maak om een taart. Om het duidelijk te maken plaats ik er een foto van een taart van wietske bij (die kan het me mss ook vertellen) http://www.mijnalbum.nl/Foto=AYKJ8DRL

2

Re: hoe maak ik een rand van chocola

Hier zie je een video:

http://www.taunton.com/finecooking/pages/cvt040.asp

3

Dank je wel Nathalie, erg fijn filmpje! Heb overigens ineens lekkere trek gekregen....

4

Wat een vreselijk filmpje ;-))))) Het water loopt me in de mond!!

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

5

:D dat filmpje had ik ook al ontdekt maar ik vroeg me eigenlijk af wat het recept is voor zo'n rand. Is het gewoon ganache of toch iets anders? Toch bedankt Nathalie!

6

nee 't is chocolade zonder iets erbij, anders wordt hij niet meer hard. ik heb al eens een paar keer de beschrijving hier ergens gezet,  je moet maar eens zoeken, want ik deed het uit 1 stuk, maar de laatste keer heb ik het gedaan zoals op het filmpje. dat was natuurlijk handiger maar wel iets minder mooi want dan zit je met 2 lijnen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Maar als je alleen chocola gebruikt wordt het dan niet zo hard dat je het niet meer kunt buigen?

8

In het boek Feestelijke taarten van Joanna Farrow staat er ook een beschrijving van op pagina 87. Je moet de chocolade op het bakpapier uitsmeren met 1 rechte zijde die komt aan de onderkant van je taart en dan iets af laten koelen maar NIET laten opstijven. Dan voorzichtig om de taart wikkelen met het papier naar buiten  en dus de gekartelde rand naar boven. Dan 30 minuten in de koelkast.
Ik hoop dat je het begrijpt zo...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Ja..ik snap het...gewoon niet te lang in de koelkast laten zodat het nog te vormen is zeg maar...bedankt!

10

Je het hem dus met de rand eromheen in de koelkast......

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.