1

Onderwerp: Oproep ; Wie kan me aan een taart helpen voor vrijdag?

Hallo,

Ik heb mijn beste vriendin een verjaardagstaart beloofd alleen is het helaas nu zo dat ik door omstandigheden daar absoluut niet meer aan toe kan komen.
Wie of wie kan mij uit de brand helpen nu?
Het gaat om een simpele slagroomtaart met hier en daar wat roosjes en een naam en de leeftijd.
Oh ja, ik woon in Amsterdam dus het liefst iemand uit Amsterdam omdat ik zelf geen vervoer heb.
Laat even een berichtje achter of mail me de prijs en ik neem contact met je op.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Een WANHOPIGE rosa :(

2

Re: Oproep ; Wie kan me aan een taart helpen voor vrijdag?

er zijn er hier die hun taart al ingevrozen hebben, kan je ze niet bvb vandaag maken en uit de diepvries halen de vrijdagochtend?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Het probleem is dat ik helemaal niks bij me heb hier bij mijn ouders waar ik ben.
Ik heb alles in mijn eigen huis ( Wat 2 uur rijden is en waarvoor ik geen auto heb op het moment) en daar is de oven ook nog eens stuk.
Een en al drama gewoon! :( :(

4

mogelijke oplossingen:

1. bvb een koekjestaart maken zoals ene petit-beurre taart
2. bij een bakker een kapsel kopen ( ;) aan een overdreven hoge prijs ;) ) en voor een slagroomtaart heb je toch enkel een mixer nodig? de roosjes maak je ook met de hand dus enkel de marsepein aankopen en een potje rode kleurstof of reeds voorgemaakte roosjes?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Belunna hartstikke bedankt!

Kan je me ook een link geven van die koekjestaart?
Want ik heb er niks over gelezen of gehoord..:$

6

Hoi Rosa,

Ik woon in Amsterdam en kan je aan een kapsel helpen
en eventueel een komplete taart.
Laat eens weten of het nog nodig is.

groet
marcia

7 Laatst bewerkt door kristien (28-02-2007 13:10)

tik koekjestaart in op google en je vindt al heel wat!
Nodig:
koude sterke koffie
petit-beurre koekjes
botercreme (wij deden het meestal met mokka-botercreme, gaat heel goed bij de koffie)

werkwijze:
petit-beurre koekjes in de koffie dopen (kopje-onder) en op een vierkante schotel naast elkaar schikken - laagje botercreme - weer een laagje petit-beurre koekjes die in de koffie gezeten hebben- weer een laagje botercreme - etc.. aan de zijkant en bovenaan laagje botercreme met daarop bv. hagelslag - in de koelkast wat laten opstijven

Je bepaalt zelf hoe hoog en hoe groot de 'taart' wordt - 10 koekjes hoog zou ik schatten (?) - door het weken vd koekjes in de koffie (niet te lang! ze mogen niet uiteen vallen, daarom ook koude koffie nemen) kan je de 'taart' makkelijk snijden ook door een koekje heen.

DIT IS GEWOON ZALIG LEKKER!!!!!!

ps je kan ook een plattekaastaart maken - ook geen oven voor nodig..

8

Dames geweldig!
Heel erg bedankt allen!

9

Ik woon ook in Amsterdam, als ik wat kan doen dan hoor ik het wel.

10

Rosa, zie dat je nog online bent, ik heb je net een antwoord gestuurd hoor :)

11

Misschien voor 'n andere keer 'n oplossing 'n monchou taart met icing (als dat smaakt.....) versiering? Heb je niet eens 'n oven voor nodig.