1

Onderwerp: mascarpone a la Tiramishu

hier een vulling die ik zelf nog uit meot proberen in een caketaart, maar waarvan ik weet dat ie erg lekker is.Ik maak er zelf namelijk Tiramishu mee . En dan als toetje met lange vingers en amaretto.

Volgende week ben ik jarig en dan ga ik een choc-tiramishu taart maken met op de ene helft deze vulling en de andere denk ik de toblerone

Tiramishu-vulling:

2 bakjes mascarpone
een vanille-toetje (zo een van nog geen

2

Re: mascarpone a la Tiramishu

Hoi ciska31                                                                                                                  Vind tiramishu lekker ga het uitproberen. :9

3

gaat dit dan in een choco taart???

4

Huh? Tiramisu is toch met koffie en zo?
Ik lees alleen over het vanille toetje en de mascarpone...

Snap nie?

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

ja koenie, dat kan idd, als je de tiramishu zelf maakt, dan drenk je de lange vingers in koffie of likeur, en de vulling die ik hierboven heb gezet doe ik dan als laagje tussen de lange vingers

Amber, hij kan idd ook erg goed bij chocoladetaart! was ik zelf nog neit opgekomen  maar ga het zekerbinnenkort doen,w ant mijn man is gek op chocoladetaart...

gr ciska

6

ciska31 schreef:

hier een vulling die ik zelf nog uit meot proberen in een caketaart, maar waarvan ik weet dat ie erg lekker is.Ik maak er zelf namelijk Tiramishu mee . En dan als toetje met lange vingers en amaretto.

Volgende week ben ik jarig en dan ga ik een choc-tiramishu taart maken met op de ene helft deze vulling en de andere denk ik de toblerone

Tiramishu-vulling:

2 bakjes mascarpone
een vanille-toetje (zo een van nog geen

Hallo,

Dit is een heel oud topic:-) maar ik heb 'm gevonden met de zoekfunctie. Nu vraag ik me af of er een deel is weggevallen?
Ik vond het recept tot nu toe wel erg lekker klinken dus ben erg nieuwsgierig!!

7

Volgens mij bedoelt ze alleen maar de mascarpone die je gebruikt IN het recept van tiramisu. Zo uit m'n blote hoofdje moet je voor tiramisu de mascarpone mengen met suiker en slagroom, en TS heeft daar een variatie op gemaakt met een vanilletoetje ipv de slagroom/suiker...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...