1

Onderwerp: Kapsel bakken en direct vullen en bekleden, kan dat??

Ik kreeg net een telefoontje van een mevrouw die bij mij een taart wilde bestellen voor haar net geboren kleinzoon. We hadden al afgesproken dat ze me zo snel mogelijk zou bellen als het geboren was. Ik zou dan de taart ongeveer 2 dagen later klaar hebben.
Nu vroeg ze of ik hem morgen al af kan hebben!!

Het probleem is dat ik vandaag moet werken en pas rond 19.00 aan het bakken kan.
Kan ik dan de taart laten afkoelen en meteen vullen en bekleden? Het moet een taart worden met marsepein bovenop en muisjes langs de rand. Een slapende baby met daaromheen 3 muisjes die toekijken (vader, moeder en zusje)
Is dit haalbaar? Ik moet morgen om 09.00 bij mijn moeder zijn om haar te helpen alles klaar te zetten voor de verjaardag van mijn vader en tante. Dus die mevrouw moet hem morgen daar op halen??

Help, gaat me dit wel lukken??

2

Re: Kapsel bakken en direct vullen en bekleden, kan dat??

Ik heb nooit het geduld (of planning) om het kapsel een dag vantevoren te bakken, ik doe het dus altijd achter elkaar door. Als het kapsel in de oven staat, maak ik de rest van de dingen die ik nodig heb. Na het bakken zet ik het kapsel vaak eventjes buiten. Na een kwartiertje (als ik de rest af heb en de keuken weer opgeruimd) ga ik dan verder met vullen en decoreren.

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

3

ik doe het ook wel eens achter elkaar door. Het  voordeel van het kapsel is dat het heel snel afkoelt. In de tijd dat het afkoeld ga ik dan bezig met de versieringen en het maken van de vulling. Als dat allemaal klaar is dan maak ik de taart in 1 keer af.

4 Laatst bewerkt door Debbie (02-03-2007 14:18)

Ik heb het ook wel eens gedaan maar ik ben zooooooo geduldig :nooo Ik had hem ongeveer na 5 minuutjes opengesneden en dat was niet zo'n succes. Kruimelde nogal. Had nog even een paar minuutjes meer moeten wachten denk ik. Heb het opgelost door maar 1 laagje vulling te doen. Was overigens ook voor een baby taart en ze vonden hem heerlijk.

5

Ja het kan...
Maar het nadeel vind ik dat je dan al een tijd bezig bent geweest met het maken van je kapsel (en de nodige afwas erbij en zo). En dan heb ik meestal geen zin meer (of niet lang genoeg beter gezegd) om ook nog eens rustig mijn marsepein te kleuren en de taart te bekleden en DAN (wat eigelijk het leukste is) te decoreren.

De taart wordt op die manier bij mij in elk geval teleurstellend (beetje afgeraffeld aan het eind) dus om die reden probeer ik meestal zoveel mogelijk vooraf te doen.