1

Onderwerp: wie heeft er ervaring met een kasteeltaart?

ik heb nl enkele vraagjes over de torens:

1. van cake of biscuit maken?
2. vullen?
3. stokken doorsteken?

ik zou 2 grote torens aan de zijkant en 2 kleintjes op de taart willen zetten.

bedankt!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: wie heeft er ervaring met een kasteeltaart?

Ik heb zelf ook nog nooit een kasteel gemaakt maar wat ik vanuit hier begrepen heb is het het beste om je torens van cake te maken. Je kunt plakjes uitsteken en op elkaar leggen voor een toren of zo een rolcake kant en klaar kopen in de winkel.
Vullen naar eigen smaak en stokje door de torens naar het hoofdkasteel zeg maAR.
Verdere info heb ik ook niet, ik wil voor mijn zonen ook een kasteel taaart maken als ze jarig zijn dus ik lees gelijk even met je mee

3

Heb ook geen ervaring... :O
Maarre.. is het niet handig om zo'n rolcake te gebruiken zoals Mirjam al voorstelde?
Die is al gevuld. En dan de rest van de taart (waarschijnlijk een vierkante) gewoon vullen. (met de vulling die je lekker vindt)
Ik weet niet of die stokken nodig zijn... :rolleyes:

Hihi, wil binnenkort ook een kasteeltaart maken en hou het hier dus ook even in de gaten! ;)

4

Ik heb ook nog geen kasteeltaart gemaakt, maar ik heb wel een boek waar er

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Mijn Halloweenkasteeltje van gekochte cake-rol was behoorlijk wiebelig, maar ik had hem ook echt in elkaar gegooid door tijdgebrek en het ging me toen vooral om toch nog even wat toepasselijks te hebben bij het Griezelfeestje van mijn dochter. Als je de boel wat netter aan elkaar plakt en je de torens niet te hoog maakt moet het wel gaan denk ik.
Succes en tot taarts, Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Ruim een jaar geleden heb ik een kasteel taart (http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAK6AASA.jpg) gemaakt volgens een beschrijving van Inge. Daarom heb ik de torens gemaakt van twee ronde stukken 'gewone' stevige cake die uit een rechthoekige cake zijn uitgestoken, gelijmd met een beetje botercreme. Bleven prima staan, geen neigingen tot omvallen. Het middelste stuk is gemaakt van gewone kapsel.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

7

ok, zo ga ik het doen denk ik dan lonneke. want zo'n gekochte rolcake is toch veel minder lekker dan een zelfgebakken cake. en dan met wat chocoboterroom aan elkaar, zonder stokjes dan, moet lukken.
ik ga de torentjes niet te hoog maken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

ik zou het ook van cake doen
zelf rol cake maken is wel erg lekker maar het blijf slecht staan
gewone cake en dan rondjes uitstekken lijkt mij het beste