1

Onderwerp: kleuren van rolfondant

Hallo,
Ik, beginner, heb rolfondant gekocht van het merk Bakels "lettinice sugarpaste". Wel eerder mee gewerkt, nog niet eerder gekleurd. Ik ga twee barbietaarten maken voor mijn twee meiden die 7 worden (tweeling inderdaad). Een blauwe en een roze, heb er helemaal zin in maar heb geen verstand van kleuren etc. Hoeveel heb ik nodig van kleurstof voor 1 jurk te kleuren ? En welke kleurstof kan ik dan het beste gebruiken ? poeder, of gel ?
Alle tips van harte welkom.
hartelijke groet,
Karen van den Berg

2

Re: kleuren van rolfondant

hoi de gel kleurstof en dan gewoon een beetje erdoor doen en kneden en als de kleur niet naar je zin is meer kleurstof toevoegen!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Je kunt het beste met een cocktailprikkertje kleurstof uit het potje (gel of pasta) halen en er door kneden. Net wat Rianne zegt: steeds meer toevoegen tot het naar je zin is. Als je het daarna een nachtje ingepakt weglegt, wordt de kleur nog intensiever.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik zou ook voor kleurpasta gaan. Het cocktailprikkertje na 1 keer gebruiken weggooien hoor, dus niet meer met hetzelfde cocktailprikkertje in je kleurpasta, want dan bederft het ! Oh ja, en ik zou dus voor een barbiejurk gaan voor de marsepein of een combi van marsepein en fondant. Ikzelf vind de fondant zo snel opdrogen dat je jurk helemaal hard wordt en dan kan je er niets meer mee doen. Maar goed dat is mijn mening hoor. Er zijn hier op het forum juist weer mensen die zweren bij fondant en marsepein weer helemaal niets vinden ! Veel succes met beide taarten en we zien ze wel terug op de show-off... toch !!???

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/