1

Onderwerp: Toblerone vulling

Ik heb een recept van Toblerone!!!

3 dl slagroom heet maken (niet koken)
daarin 300 gram Toblerone laten smelten,
goed roeren en KOUD laten worden.
Daarna met de mixer kloppen tot mousse, en evt terug in de koelkast
om op te laten stijfen!!
Smullen maar!!!! (niet te veel proeven want dan heb je niks meer over voor je taart!)

Bakgroeten, Ilse

Mijn foto's zijn te zien op: http://www.dikketaart.mijnalbum.nl

2

Re: Toblerone vulling

mmmm ziet er heerlijk uit!
Die ga ik onthouden!

3

Als ik die maak betwijfel ik of tie tussen mijn taart komt!! :) mmmmmmmm

groetjes Francisca

4

Waarom mag de room niet koken?  dit kan geen en doe je bvb voor ganache ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

en dit stop je gewoon tussen een door de midden gesneden taart?? Jummie!

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

6

Franky schreef:

Als ik die maak betwijfel ik of tie tussen mijn taart komt!! :) mmmmmmmm

groetjes Francisca

Daar heb ik bij een ander topic ook al voor gewaarschuwd!!! Als je eenmaal gaat proeven ben je verkocht, hahaah
En waarom het niet mag koken? Geen idee, stond in het recept.

Mijn foto's zijn te zien op: http://www.dikketaart.mijnalbum.nl

7

Waarschijnlijk mag het niet koken omdat dan je room gaat schiften.
Groetjes Mirjam

8

Maar in Toblerone zitten toch ook altijd hardere stukjes??
Wat gebeurt daar dan mee? Moet je die er tussenuit eten?? :D
Of blijft dat gewoon erin zitten en is dat wel lekker dan?

Een vriendin van mij is helemaal gek op Toblerone, die ga ik binnenkort verrassen! :)

9 Laatst bewerkt door belluna (31-01-2007 09:05)

mirjam buit schreef:

Waarschijnlijk mag het niet koken omdat dan je room gaat schiften.
Groetjes Mirjam

dit lijkt me onwaarschijnlijk, als ik ganache maak laat ik mijn room ALTIJD is koken ... :D

misschien heeft het iets te maken met hem daarna terug op te kloppen, klein vermoeden ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Ik heb hem vandaag tussen de verjaardagstaart van mijn dochtertje gedaan. (fotos volgen nog in de show off)....
Niet laten koken, wel goed laten afkoelen en opgeklopt.
Die harde stukjes zijn heel klein en smelten volgens mij zo goed als mee, af en toe nog een hard stukje kunnen ontdekken....
Iedereen die hem geproefd heeft vond hem fantastisch smaken.... ;)

ik heb alleen wel voor de zekerheid een zakje klopfix erbij gevoegd zodat ie stevig zou blijven.....

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

11

heel benieuwd hoe het er uitziet, wordt het de kleur van een reep toblerone?

greetings, Natas

12

@ natascha, ja de kleur was eigenlijk wel precies zo denk ik (ik heb alle toblerone die ik gekocht had erin verwerkt dus het wat niet meer te vergelijken ;) )
Fotos komen nog in de show off, maar ik zit midden in de verhuisblues en nu ligt het fototoestel in het nieuwe huis en de computer nog in het oude huis..... :(

13

als het niet te onbeleefd is, hoop ik dat je misschien ook foto's hebt van de aangesneden taart zodat ik een beetje een indruk heb van hoe de binnenkant en de vulling enzo eruit ziet?
ik ga het weekend mijn allereerste taartje dan toch echt maken maar ik vind het erg moeilijk en ben ook bang dat het vreselijk mislukt, dus eigenlijk ook een beetje op zoek naar hoe het er dan van binnen uit zou moeten zien, dat ik weet dat ik op de goede weg zit, of niet natuurlijk.

ik ben gewoon veel te onzeker en bang om er niks van te bakken denk ik :S....
succes met je verhuizing!

greetings, Natas

14

ooppsss sorry zie nu pas je berichtje..... maar de reden is bekend ;)
ik heb ze in de show off geplaatst geen kans meer gehad om een foto van de vulling te plaatsen, omdat iedereen meteen aanviel op de taart.....
nog een weekje en dan gaan we over....pffff moet niet te vaak gebeuren dat verhuizen ;)

15

Nog even een vraagje....doe je dan 1 laag van deze vulling ?

En als je twee lagen vult wat doe je er dan bij ?

Spuit je ook eerst nog een dijkje van botercreme ?

16

Hoi Nicole,
Ik heb 2 lagen met vulling gedaan en ipv botercreme abrikozenjam gebruikt, vond de combi erg lekker.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

17 Laatst bewerkt door Minke (26-02-2007 08:35)

Bij mij was de Tobleronevulling net chocoladeboter!!
Ik wilde hem kloppen toen ik hem koud had laten worden, maar hij werd maar niet dikker.... Toen heb ik er nog maar 2 zakjes klop-fix door gemixt... (had ik misschien beter niet kunnen doen?) En toen nog heeel lang gemixt.... (vandaar misschien het boter-effect)
De smaak was wel goed en dat ie wat dikker was was ook niet zo erg, maar waarschijnlijk niet echt de bedoeling...
Ik vond hem wel erg machtig.
Ik zou dus ook maar 1 laag doen, Nicole...
(ik vond hem ook aardig aan de vette kant, dus ik zou ook geen botercreme meer erbij doen..., maar dat is persoonlijk en komt misschien door mijn te lange gemix)

18

Wederom sorry voor de late reactie, maar ik zat nog steeds in de verhuisstress.....
Begin nu redelijk op orde te raken eindelijk.

Affijn ik heb een laag met vulling gedaan en een dijkje van botercreme gespoten, daarna ook nog een laagje dunne botercreme tussen kapsel en marsepein gedaan.
Heb geen jam gebruikt, maar witte chocolade gesmolten en hard laten worden daarna de tobleronevulling gebruikt.

Was wel lekker machtig maar niet boterig hoor, dat krijg je inderdaad als je slagroom te lang doorklopt, dan wordt het boter.

enne ik ben vanaf nu weer iets actiever op het forum als het goed is ;)

19

@ Ilse; 300 gram toblerone, is dat ongeveer 1 reep ofzo?
(als ik stukjes over houd eet ik die geheid tijdens het maken op!)

@Minke; maar geen klop fix er door doen dus? ik raak ook rustig in paniek als ik ook maar even denk dat het niet goed wordt, maar gewoon koud laten worden dus?

@ Kit; niet te lang mixen dus ook.
jij had dan in totaal maar 1 laagje en daaronder wel wat gesmolten chocolade. heb je dan niet een hap kapsel of is het echt voldoende vulling?
(ps hoe gaat het met de verhuizing, ben je al uitgepakt? wel op de volgende show of foto je nieuwe monster erbij zetten he, die prachtige kitchen aid!)

greetings, Natas

20

Hoi Natascha

300 gram toblerone zijn 3 repen. Heb net gekeken in de supermarkt en per reep is het 100 gram.

Ik wil deze vulling ook maken voor mn allereerste taart die ik ga maken.

Dus ben benieuwd

liefs mel

21

Ha die Natas,

Mijn kapsel was niet zo heel hoog (ik gok zon centimer of 4/5) dus dan viel het wel mee. Jammer dat een reep precies 100gr. is, dus er valt weinig over te houden (snoepen) of gewoon zeggen dat je 4 repen nodig hebt.....

Ja vanaf deze week weer "up and running" zeg maar.
Op de zolder en (nu nog rommelkamer maar straks:) logeerkamer nog dozen staan die moeten worden uitgepakt, maar daar moeten eerst nog plankjes en/of kasten voor worden gekocht en opgehangen.

De eerste uitdaging alweer aangenomen, het zoontje van mijn vriendin wordt volgende maand 1 dus een bumba taart beloofd.... Maar ik zal eens zien of ik dan bij de show off mijn "monster" subtiel er bij kan showen! :D

22

Ha Kitty
leuk om je weer te "horen" en fijn voor jullie dat jullie weer een beetje op orde zijn.
Als we in de buurt zijn gaan we nog maar even bij Ma en Ed ( Pa) slapen want de logeerkamer is zo te lezen nog niet echt beschikbaar!!!  :lol:  :Y  :D
We komen zeker snel een keer kijken.
Je Monster moet nog even uitgeprobeerd worden net als je "prachtige" nieuwe keuken.

tot zaterdag, dikke kus voor Amber en groetjes aan Remco .

Antoinette en Arthur ( die hier ziek naast me staat)

Pluk de dag!

23

Ha die tante Netjes,

Wat je nog niet weet is dat de logeerkamer gisteravond is ingewijd door mijn ouders, welliswaar nog even op een luchtbed en de dozen fungeerden als gordijn, maar dat zou met 2 weken zeker opgelost kunnen zijn!!!
Daarnaast weet je ook nog niet dat er achter jouw rug om al stiekum een date gepland staat om ons huisje te bekijken, maar dat je dan toch bij Paps en Truus slapen hihihi (dat weekend dat Paps (sorry ik noem Ed al jaren Paps ;) ) zijn verjaardag viert, vraag maar na aan Truus (die jij weer Ma noemt, lekker ingewikkeld allemaal voor de rest :D)
Affijn we kletsen zaterdag wel bij..... :Y

groetsels terug aan de rest van de fam. daar

24 Laatst bewerkt door Natascha (09-03-2007 07:48)

Dat wordt dan gewoon extra repen toblerone meenemen, ik verontschuldig wel naar mezelf dat er van alles afbreekt ;)

en @ antoinette & kit: ik snap er niets meer van, jullie zijn zusjes? of schoonzusjes?
of stiefzusjes zeker, zelfde vader misschien? :rolleyes:

greetings, Natas

25 Laatst bewerkt door Antoinette (09-03-2007 08:54)

Natascha,
Het raadsel gaat als volgt.
Mijn schoonmoeder is sinds een paar jaar getrouwd met de vader van de ex-echtgenoot van Kitty.
Dus vandaar dat Kitty mijn ex-stiefschoonzus is of zo iets is. Ingewikkeld he!!!!  :lol:  :Y  :D

Kitty,
Ik had het net van Ma gehoord!!!! ERG LEUK!!!!!
Ik zie je morgen!!!

groetjes Antoinette

Pluk de dag!