1

Onderwerp: zwartekleurstof niet lekker

Ik  heb de wilton kleurgel gekocht en ik heb zwart gemengd met de royal icing, omdat ik aan het oefenen ben voor de formule 1 vlag van Cars die met zwart /witblokjes.

Ik moet veel gel gebruiken om de icing zwart te krijgen.
Uiteindelijk is het wel gelukt maar het smaakte een beetje chemisch.
Ik heb de royal icing (gemaakt met de mix en suikerbakkerspoeder uit de webshop )gemengd met citroensap en een beetje vanille essence.

Ik vond het vlaggetje moeiljk om te maken want het wit liep door het zwart. Dus ik denk dat ik maar uit reepjes marsepein blokjes ga snijden.

Wie heeft een tip voor die vieze smaak?

alvast bedankt
marcia

2

Re: zwartekleurstof niet lekker

ik heb superzwart van spectrum denk ik, planet cake in elk geval, heb je weinig van nodig en laat absoluut geen smaak achter.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

ik maak altijd zelf zwarte fondant

met jaja...tip van de bakker (norrit)
ik proef er echt niks van
en ook niet dat we hier last hebben van opstopping hahaha

4

Hoi,

Ik heb ook Wilton gel zwart, je moet er mee door heen gooien !!!!! Ik proef niks van dat zwart terug in mijn taart, maar ik meng het wel met marsepein en dat is natuurlijk erg zoet !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Ik had dat laatst met de Wilton gel rood. Wilde lekker knallend rood maken en had er flink wat door de mmf gedaan maar dat was niet lekker :-( Echt chemisch inderdaad.

Norrit, wat een idee! Het proberen waard!!

groetjes,

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

6

hai

Ik heb van wilton red no taste gebruikt voor mijn Barbie en die had geen
smaak ,"werd wel rood moest wel veel gebruiken vond ik(bijna een heel potje voor ongeveer 1,2 kg). Vond het meer hardroze... Ik heb zelfs een beetje van de rode kleurvloeistof van de Toko
erbij gebruikt om het iets roder te krijgen want die is wel bloedrood. Nadeel het is wel vloeibaar..

Ik zal inderdaad norrit proberen voor zwart.

groet
marcia

7

Ik had het probleem ook met zwart, moest er heel veel doorheen gooien om het goed zwart te krijgen. Ik heb nu maar gewoon zwarte marsepein besteld, stuk makkelijker.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

ik vind alles wat donker is, zwart, blauw, marsepein, fondant, zelf gekleurd, of gekocht, erg vies en chemisch. je proeft en ruikt het er altijd door vind ik. de goochelhoed die ik ooit gemaakt had stond in de koelkast, wel heel de koelkast rook er naar.
ik zou het dus nooit opeten maar blijkbaar heeft het jongetje het toch opgegeten.

niks aan te doen denk ik, als je zwart moet hebben moet je de geur/smaak er maar bijnemen.

voor de mensen die norit gebruiken: ik heb het ook in huis maar kwam niet verder dan donkergrijs, hoeveel doen jullie er dan bij?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

ik kleur allleen marsepein met norrit.als je de donkergrijze marsepein een nachtje of een paar uur laat liggen word ie echt dieper van kleur!

ik krijg echt zwart hoor met 1 tot 1,5 tabletje

10

Hallo,

In de shop hebben we hiervoor speciaal de kleurstoffen van Squires Kitchen (SK hi Strength) in de kleuren rood, zwart en groen, die zijn extra geconcentreerd waardoor je er echt minder van nodig hebt, maar het wel echt diepzwart, knalrood en hardgroen kunt maken. Hier heb je dus veel minder bijsmaak van, want er hoeft echt minder in. Het is wel duurder in aanschaf, maar gaat dus langer mee.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat