1

Onderwerp: Nog een puzzelvraag

Hoe zorg ik ervoor dat de stukjes mooi in elkaar overlopen en goed aansluiten? Is het de bedoeling dat ze op het plastic al mooi vast zitten of doe je dat pas op de taart?

Sorry voor al mijn vragen maar ik vind het echt moeilijk en met de zoekfuntie kan ik niet echt vinden wat ik zoek.

groetjes Petra

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Nog een puzzelvraag

Je doet ze op het showmapje al mooi tegen/op elkaar zodat je het als hij af is als 1 geheel (als een sticker...dus het showmapje stukje omvouwen en dan langzaam wegtrekken terwijl het plaatje op je taart ligt) op de taart kunt leggen.

Je kunt het beste een goedkoop showmapje gebruiken die zijn lekker soepel.

Als je puzzelt met pure fondant dan heb je meer kans op breken dan als je marsepein of marsefont gebruikt.
Marsepein plakt ook makkelijker aan elkaar dan pure fondant, daar heb je eerder een vleugje water bij nodig met de kans op vlekken als je te veel water gebruikt !
Bij het gebruik van fondant kun je een beetje Crisco op je werkvlag doen dat schijnt ook te helpen (ik heb crisco in de kast staan maar zelf nog nooit gebruikt)

Misschien kunnen anderen mijn verhaal nog aanvullen of hebben anderen nog andere ervaringen ???

3

Re: Nog een puzzelvraag

Ik ga het zowiezo met marsepijn proberen idd want nu gebruik ik fondant, kijk of dat wat beter gaat.
Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!