1

Onderwerp: Ballina Paste-to-Cover Cakes

Ik zag net dat de webshop Ballina Paste-to-Cover Cakes chocolat had, heeft iemand die wel eens geproefd? Ik vind de nasmaak van fondant namelijk echt niet lekker dus vraag mij af hoe deze smaakt ondanks de witte chocolade smaak.

2

Re: Ballina Paste-to-Cover Cakes

Hoi Michelle,

ik heb paar dagen geleden Ballina Paste vanilla smaak besteld. Hij smaakt echt lekker. Veel Veel beter dan normaale suiker pasta. Ben ook van plan om chocolade smaak te proberen.

Groetjes Sanja

3

Ik lift even mee op dit vraagje als ik zo vrij mag zijn;

Is fondant zoeter dan marsepein?
Is het makkelijker/ mooier werken dan met marsepein?

groetjes Loes

4

Hoi Loes,

ik ben net begonnen met fondant en marsepein te werken. Ik vind marcepein lekkerder en makkelijker. Want mijn fondant breekt :(... lijkt op zeer drooge grond bijvoorbeeld.  Ik doe iets fout. :S Fondant is wel zoeter maar ook PUUR WIT. En dat is echt mooi .

Ik geef niet op. Gewoon weer met fondant proberen :)

Groetjes Sanja

5

Ja ik vind de ballina vanille smaak ook een stuk beter dan de gewone, ruikt tenminste naar niks (ja zo iemand met zo´n gevoelig neusje hier ;) :-D) en smaakt ook goed, al hou ik eigenlijk niet van fondant. Die met chocola kan ik helaas niets over zeggen, heb wel de donkere chocoladefondant van RegalIce geprobeerd, ruikt verrukkelijk, smaakt ook naar chocola maar wel ontzettend zoet!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

kiwi schreef:

Ik lift even mee op dit vraagje als ik zo vrij mag zijn;

Is fondant zoeter dan marsepein?
Is het makkelijker/ mooier werken dan met marsepein?

groetjes Loes

Hahahahaha, gezellig. Ik weet niet hoe bewerkbaar fondant is, ik heb het 1 keer gekocht, vind het persoonlijk zoeter smaken dan marsepein maar die nasmaak vinden we niet lekker.

Sanja,

Misschien een tip voor de fondant. Gebruik met uitrollen en op je handen crisco. Hierdoor wordt het prettiger werken en scheurt het minder. Bewaar het ook in een goed afgesloten bak/emmer. En fondant hoeft niet in de koelkast.

Succes.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

8

Ik heb nu ook die ballina gebruikt en vind het een fantastisch product. Het werkt nog meer soepel dan de Regalice die ik al eerder gebruikte. En de smaak is veel toegankelijker.Lekker !
Nu nog de white choc versie uitproberen. Enfin, ik ben er zeer tevreden mee.

hoi

ik heb laatst voor mij grote project een letterlijke proef taart gemaakt. bij mij gingen ze voor marsefond of fondant. Ik heb trouwens geen problemen gehad met uitrollen.
De uiteindelijke taarten heb ik dan ook gemaakt met marsefond en met marsepein (de fondant was al op) kwa bewerken maakte het mij niet zoveel uit

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

10

Ballina is echt fantastisch product !!!!!!!! Ben zeer tevreden