1

Onderwerp: 50 Franse Moeder- en Vaderdag cadeautjes ......help

Bij ons in het restaurant wordt ieder jaar moederdag en vaderdag gevierd. Meestal komen dan hele gezinnen en is het een traditie geworden dat wij de moeders op moederdag en de vaders op vaderdag iets speciaals geven. Dit zetten wij ook in de plaatselijke krant en op deze wijze trekken wij onze gasten.
Nu wil ik graag dit jaar iets speciaals geven in de vorm van een dessert / gebakje, maar mijn oven is stuk en kan ik dus geen taarten bakken. Het tweede probleem is dat ik over een klein budget beschik dus ook geen dure spullen kan kopen. Nu kan ik wel aan bisquittaarten (kaal) komen dus dat zou geen probleem zijn. Heeft er iemand leuke ideeen en/of recepten en de ingredienten zodat ik deze op tijd bij de shop in Nederland kan bestellen? Het gaat om zo'n 50 moederdagpresentjes en 50 vaderdagpresentjes. Zelf dacht ik aan een grote koek (kant en klaar in de winkel gekocht)  en deze leuk garneren en versieren.

2

Re: 50 Franse Moeder- en Vaderdag cadeautjes ......help

hey

of kleine cakjes en dan bij de moeders een mooie roosje er op maken en bij de vaders zo een stropdasje? is een idee...

groetjes Amber

3

Misschien muffinmix halen (dat hebben ze misschien wel) en dan zelf van royal icing vlinders spuiten en de stropdasjes van Amber voor erop?! Of plakjes cake op die manier versieren?

4 Laatst bewerkt door wietske (21-02-2007 17:18)

Wat ik dus helemaal geweldig vind en wat m´n kinderen de jarige juffen kado hebben gegeven zijn bonbons ! Kan je zelf heel goed maken, en dan van die leuke gespoten vlindertjes er op. Heerlijk vulling van marsepein of fudge o.i.d. Mjammmmm !!!! Leuk 3/4 bonbonnetjes op een schaaltje als dessert bij de koffie/thee ! Heb je geen oven voor nodig en kan je wel helemaal zelf maken ;)

Wat wel erg moeilijk is om het smeltproces goed te doen, anders slaan ze (bij mij dus steeds) wit uit. Maar we hebben hier experts op het forum die super zijn in bonbons maken :)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

heb jullie ooit gestomde cake geproberd? pandan chifon is een van gestomde cake...
heb jij dus geen oven nodig om kapsel te maken...
voor de rest, kan jij gewoon mooi bekleden...

6

bonbons ja lekker.............
en zo eenvoudig te  maken ook
Ik heb nog steeds niemand horen klagen over de bonbons die ik maak

cateren is ook gebakjes maken :)

7

of een plattekaastaart of bavarois - kan je ook in het klein in kleine potjes maken per portie

8

adi84 schreef:

heb jullie ooit gestomde cake geproberd? pandan chifon is een van gestomde cake...
heb jij dus geen oven nodig om kapsel te maken...
voor de rest, kan jij gewoon mooi bekleden...

ik heb een panda sifon cake gemaakt maar die was groen en moest in de oven hoor , dus ben benieuwd welke jij gebruikt , aangezien c1000 deze groene niet meer heeft in het schap en hij super lekkker was

groetjes nadine

9

Dit topic is meer dan 4 jaar oud! degene op wie je reageert post ook al 4 jaar niet meer.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag