1

Onderwerp: wat is lekkerde slagroom of mascarpone vulling

Hallo,

Ik wil dit weekend weer een taart maken en nou had ik in de vorige taart een vulling van jam met slagroom. Maar hier op de site staat het recept van de mascarpone vulling met jam. Is deze lekker en zoet. Of is slagroom toch beter. Ik beleg de taart met marsepein.

Gr. Monika

2

Re: wat is lekkerde slagroom of mascarpone vulling

Ik vind mascarpone met jam/vruchten en een laagje jam erg lekker bij marsepein.
Het is lekker zoet maar niet te.
Het maakt de cake ook minder droog in de mond en het is goed stevig dus je kunt er makkelijk een dikke laag tussen doen.

Het zal wel heel persoonlijk zijn denk ik

3

Ik heb het nog nooit met slagroom gedaan, maar juist het frisse van mascarpone valt hier altijd in goede aarde. Wil je het zoeter (gewoon proeven nadat de jam erdoor zit ;)) doe je er een zakje vanillesuiker door!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik heb de taart gemaakt met mascarpone en frambozenjam. Moet vandaag de taart proeven maar het mengsel smaakt echt heel lekker. Beter dan slagroom. Het zal benieuwen hoe de taart smaakt.

5

Ongetwijfeld lekker ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

En het voordeel van de mascarpone is dat het minder kwetsbaar is dan slagroom. Zeker als je de taart nog even buiten de koeling moet decoreren. :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.