1

Onderwerp: Vraag over de hoeveelheid marsepein op een taartje van 26 cm

Hoi,

Ik wilde even weten of ik op een taartje van 26 cm genoeg heb aan 500 gram marsepein ? Op die ene site met schema's staat namelijk 700 gram dat je nodig heb !!!!!!! Ik zit in twijfel !!!!!!!

Moet ik meer maken of niet ? Normaal rol ik het wel dun uit en houdt ik vaak veel over maar dit is de eerste keer dat ik een grote taart maak normaal altijd van 20 cm en gebruik ik er 400 gram voor maar houdt nog veel over !!!!!

Ik hoor het...

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Vraag over de hoeveelheid marsepein op een taartje van 26 cm

het lukt mij wel om met 500 gr marsepein zo'n taart te bekleden. Maar dan moet je goed rollen. Dat je wel een mooie ronde plak hebt. Want je houdt niet veel meer over. ik rol altijd uit om te schatten of het zal passen. Ik houd dan mijn taart, of het blik ernaast.  dan weet je het zeker

3

Nou ik heb nu toch maar beetje bij gedaan zit nu op 650 gram, want het moest rood zijn de marsepein, alleen de wilton gel red red werkt niet echt mee, dus met veel moeite uiteindelijk rood gekregen en dacht toch : als het straks niet past kan het nooit meer de zelfde kleur worden dus had er nog beetje blanke marsepein bij gedaan en weer een beetje gel !!!!!!

Maar goed de restjes wat ik over is ook niet erg kan je mooi voor wat anders gebruiken.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

nou, probleem opgelost. En ik snap het iid als je het net rood gekleurd hebt dat je liever het zekere voor het onzekere neemt!
Succes!