1

Onderwerp: wat eronder bij uitrollen fondant/marsepein?

als ik marsepein/fondant wil uitrollen,wat kan ik dan het beste eronder doen,zodat het niet blijft plakken aan de ondergrond?

Re: wat eronder bij uitrollen fondant/marsepein?

een stuk plastic tafelzeil, als je bij zoeken kijkt onder zeil / tafelzeil kom je veel tegen

succes monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Inderdaad een doorzichtige tafelzeil en dat insmeren met plantaardige vet, of crisco. Werkt prima. En ook je handen er mee insmeren!!

4

crisco is echt geweldig!
Ik deed het eerst altijd met een siliconenmat waarop ik poedersuiker of maizena strooide, maar sinds ik crisco op m'n mat smeer, wil ik echt niets anders meer!

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

5

bakpapier !!!!!!!!!! echt zo makkelijk !!!!!!!!!!! Sinds ik dat gebruik heb ik geen problemen meer en je hoeft er zelfs geen poedersuiker of wat anders op te strooien

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

En ik rol nog steed uit op poedersuiker, ouderwets maar ik vind dat nog steeds het fijnste.

7

Ik  gebruik altijd maizena omdat poedersuiker de marsepein weer zoeter maakt en plakkeriger (vind ik). Ik heb wel gemerkt dat de maizena beter weggaat, met poedersuiker had ik altijd witte plekken overal.

8

Ik rol ook altijd nog uit met poedersuiker, vind ik ook nog steeds het allerprettigst werken!
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat