1

Onderwerp: Zaterdag

zaterdag een verjaardagfeestje van een meisje die dan drie jaar wordt.
Het probleem is donderdag en vrijdag heb ik geen tijd om de taart te maken. Kan ik hem vandaag al maken en dan bewaren. En op welke moet ikhem dan bewaren.

groetjes Emanuela

2

Re: Zaterdag

Gewoon maken en kant en klaar invriezen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Antoinette (20-02-2007 12:50)

Ja hoor je kan hem vandaag al bakken!! Geen probleem.
Morgen het kapsel dan afmaken.

Ga je 3d werken of wordt het een puzzeltaart. 

Als je het bewaren niet aan durft ( luchtdicht in plastic folie) kan je kan het kapsel invriezen en hem dan in de koelkast laten ontdooien a.s. vrijdag op zaterdag.
Wel langzaam in de koelkast anders kan je problemen krijgen met de fondant of de marsepein.

Als je 3d gaat werken zou je het kapsel in kunnen vriezen ( met de basislaag) de versieringen los maken en die dan goed luchtdicht (tupperware?!!) bewaren en dan zaterdagochtend de taart afmaken met de losse onderdelen dit hoeft dan niet zo lang te duren omdat je dan eigenlijk alles al af hebt je hoeft het er alleen maar op te doen.

Voor verder info raad ik je aan om even te kijken bij het onderdeel zoeken als je daar taart bewaren intoetst kom je van alles tegen want er is al heel veel over geschreven de laatste tijd.

Veel succes,

groetjes Antoinette

Pluk de dag!

4

Hoe kan ik het beste invriezen.

g.   emanuela

5

Je kunt een complete taart gewoon in de vriezer zetten, evt. met een pedaalemmerzak er omheen. Ik heb mijn taarten voor kerst zonder iets er om in de vriezer gehad. Wel heel rustig laten ontdooien, het wordt anders wel wat nattig.

Je kunt ze ook in huishoudfolie wikkelen; weet niet of dit ook handig is met beklede taarten, maar met alleen biscuits doe ik dat wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag