1

Onderwerp: Wat voor materiaal ie écht handig (en wat hebben jullie?)

Hoi,

Gisteren mijn allereerste taartje gemaakt en ik wil er zeker meer mee gaan doen. Over twee weken is mijn jongste zoontje jarig dus dat wordt de volgende keer. Dit wordt trouwens wel een simpele taart omdat ik het bekleden eerst goed onder de knie wil hebben.

Maar wat voor materiaal is nu echt handig om te hebben en wat gebruiken jullie veel en wat juist nauwelijks? Ik denk dan aan bijvoorbeeld uitstekers en noem maar op.
Ik heb nu dus helemaal nog helemaal niets en wil het liefs maar 1x bestellen ivm verzendkosten en aangezien ik toch nieuwe fondant nodig heb wil ik gelijk wat spulletjes bijbestellen.
Wat is het makkelijkste (en mooiste/beste) om letters te maken, uitstekers of tappits?

Hoe kleuren jullie? Ik heb nu voorgekleurde fondant genomen omdat ik eerst zeker wilde weten of ik het wel leuk zou vinden om te doen, zodat ik niet een potjes kleurstof heb staan die ik dan maar 1x zou gebruiken.
Kan ik nu beter kleurstof nemen en welke kleuren zijn het handigst om te hebben?

Kortom hoe zie jullie collectie bakspullen eruit en wat moet ik echt hebben ;)

Alvast bedankt,

groetjes Petra

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Re: Wat voor materiaal ie écht handig (en wat hebben jullie?)

hallo petra
Er is heel wat wat handig is je moet beginnen met een klein beetje en dan opbouwen je kan natuurlijk niet alles in een keer kopen.
De kleurtjes die handig zijn rood geel blauw hier kan je heel veel kleuren mee maken.
ook de kunststof roller uit de shop is erg handig voor het uitrollen.
Aan letters zijn de tappits erg mooi maar niet zo heel handig in gebruik bij ons lukt het ook nog steeds niet zo als het hoort.
Maar we gebruiken ze wel iedere keer.
voor randjes maken hebben ze ook leuke uitstekers.
Je hoort het al het wordt denk erg moeilijk voor je om te kiezen.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

3

Dankje voor je antwoord.
Ik wil daarom ook graag weten wat ik

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

de randje zijn de Straight frill cutters je hebt een paar verschillende in een zakje.
De tappits vinden wij wel veel mooiere letters als de metalen uitstekers ze ijn alleen iets moeilijker in gebruik maar het gaat wel hoor.
ook de  Modelling tools PME Cutting Wheels is erg makkelijk voor het uitsnijden van plaatjes.
ik hoop dat je er iets aan hebt

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

5

dankje, ik heb inderdaad de straight frill cutters besteld, een cutting wiel en de lettertappits, daarmee gewoon heel veel oefenen dus :D
Verder met uitsteker wacht ik nog even, voor mijn zoontje wil ik gewoon twee taarten met een grote 2 erop maken, en dan zijn naam erboven. dus verdere uitstekers heb ik (nog) niet nodig.
Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Petra,

6

Hoi,

Ik heb bij de webshop als materialen aan mesjes deze zet gekocht : marsepein set van 22,95 !!!!! Zit ook mooi in een doos en je hebt goed alle basis delen !!!!! Ben er echt blij dus een aanrader.

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Wat ik een werelduitvinding vind (maar ik denk zo maar dat je ondertussen al het eea hebt besteld) is het doosje met mini geometrische vormen. Deze dus (groot plaatje, sorry):

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/42%20garnier_20016.jpg

Ik gebruik het bijvoorbeeld ook als ik dezelfde maat bolletjes moet maken, dan steek ik cirkeltjes uit en maak daar balletjes van.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Wat ik een werelduitvinding vind (maar ik denk zo maar dat je ondertussen al het eea hebt besteld) is het doosje met mini geometrische vormen. Deze dus (groot plaatje, sorry):

http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag … _20016.jpg

Ik gebruik het bijvoorbeeld ook als ik dezelfde maat bolletjes moet maken, dan steek ik cirkeltjes uit en maak daar balletjes van.

Ik had inderdaad nog getwijfeld over die ja. Ik denk ook wel dat ik die de volgende keer wel bestel, lijkt me toch wel handig vooral omdat ze vanaf heel klein gaan.
De modeling tools hou ik ook even nog in gedachte, ik wil eerst even kijken hoever ik kom met wat ik zelf in mijn keuken heb.

Bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes petra

Groetjes Petra,