1

Onderwerp: Taartje zonder kleurstof, ideeën?

Voor maandag wil ik een klein taartje maken, wel met marsepein of fondant maar zonder kleurstof uit een potje. Dus ik zat aan tinten bruin te denken, met cacao. Kneed ik dat er gewoon doorheen? En zijn er nog alternatieven om het toch wat vrolijker te maken? En wat voor idee

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Taartje zonder kleurstof, ideeën?

rode bieten sap heel sterk laten inkoken en daarmee de marsepein beschilderen?
met snoepjes werken als versiering, m&m's eventueel koekjes?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Je kunt er inderdaad gewoon cacao door mengen. De hoeveelheid bepaald meteen de kleur, dus je kunt hier wel een beetje mee spelen. Ik heb het laatst een keer geprobeerd en het gaf een ontzettend leuk effect. Als het al een beetje droog wordt, kun je er nog een beetje crisco of gewoon een heeeeeel klein beetje water bij doen.
In ieder geval succes en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Laat je het zien?

groeten Annemieke
Cake It

4

Annemieke schreef:

In ieder geval succes en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Laat je het zien?

Als ik tevreden ben ;)

Bedankt alvast :) En Katleen: ik wilde eigenlijk ook 'chemische' snoepjes vermijden ;)
Koekjes is wel een leuk idee! Even kijken of ik daar wat mee kan.

5

roosvicee wordt ook gebruikt om te kleuren. Op de site van roosvicee staat daar wat uitleg op. Dus gewoon zoals je de ander kleurstofgels gebruikt. En jullie hebben in Nederland toch veel meer kleurtjes en smaakjes roosvicee.
Wij hebben maar 1 soort snif

6

En Marianne, als je flink wat cacao erdoor kneed word het best donker. Als je dan diverse tinten maakt kun je vast iets heel stijlvols bedenken. En dat stiekum een paar kleine randjes afwerken met een iniminie veegje goudpoeder. ;)

Enne, jij hebt toch dat super malletje voor roosjes?

7

en spinaziesap voor groen? sinaasappel voor oranje? Wordt wel licht denk ik.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

helemaal wit kan ook mooi zijn met wat zilver en/of goudaccenten?

9

Hij is af, maar ik post nog niks, want ik vertrouw de ontvanger voor geen meter :D ;)

Oh, en de roosvicee werd 'em niet, Karen. Dus nou moet ik voorlopig roosvicee door de yoghurt doen :S ;)

10

hij... traditionel kluerstoff zijn genough hoor... pandan blaad kan jij een groen fondant of marsapein maken, koenjit kan jij ook gebruiken voor geel