1

Onderwerp: paleistaart en strikken

Wie kan me vertellen hoe je ronde torens maakt bij een paleistaart? Ik dacht zelf aan een plaatcake te maken en die op te rollen. Zou dat werken?

Vraag twee: Ik weet zeker dat ik ergens gezien heb hoe je strikken maakt van fondant/marsepein maar ik weet niet meer op welke site. Wie o wie!

Groetjes

2

Re: paleistaart en strikken

wc-rolletjes, keukenrolletjes, pvc buizen ...

www.cakecentral.com

veel plezier!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Ik zou het liever van eetbaar materiaal maken. WC-rolletjes of PVC vind ik een onsmakelijk idee!

4

je kan bijvoorbeeld ijshoorntjes gebruiken of anders van die gerolde koek.

5

Ja, goed idee!

Ijshoorntjes voor de daken en van die cakejes met dat smurrie ertussen. Is weer minder zelf bakken ook!

Thanx

6

Op cakecentral staan heel veel how to's, dit is de gewone strik.

http://cakecentral.com/article103-How-T … e-Bow.html

7

Ik denk dat Belluna bedoelt dat je de strikken kunt ondersteunen met keukenrolletjes/wc rolletjes of pvc buizen terwijl ze drogen....

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

8

Hoi, ik heb de torens gemaakt van een hotelcake, gewoon rondjes uitgestoken (gesneden) en 2 op elkaar gezet met botercreme ertussen. Voor de daken kun je inderdaad ijshorentjes gebruiken, icing eroverheen en gekleurde suiker erover strooien dan wordt het al heel leuk hoor! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Lonnes schreef:

Ik denk dat Belluna bedoelt dat je de strikken kunt ondersteunen met keukenrolletjes/wc rolletjes of pvc buizen terwijl ze drogen....

bedankt lonneke, ik wilde gewoon effe heel snel antwoorden :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Hoi Louise,

Ik heb ook een keer een paleistaart gemaakt en heb de torens toen gemaakt van fondant met tylose. Ik heb rollen van een keukenrol omwikkeld met huishoudfolie (doorzichtig) en toen bekleed met fondant. Deze goed laten drogen. Dan kun je de keukenrol en folie er zo uit halen. Wat gras spuiten op je taart en daar de torens op vast zetten. Als dakjes kun je ijshoorntjes gebruiken.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Leuke anekdote over deze taart: Ik had hem gemaakt bij een workshop en heb hem toen door mijn man bij mijn zus af laten leveren. Ik gaf hem de mededeling dat de torens niet om te eten waren. Ik bedoelde dat daar geen cake in zat. Heeft hij tegen mijn zus gezegd dat de hele taart niet om te eten was!! En dat heeft ze dus ook niet gedaan. Toen ik aan haar vroeg of de taart lekker had gesmaakt vertelde ze mij dit verhaal.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

11

cake rollen is mijn tegen gevallen ik heb het eergisteren gedaan
ik moet er wel bij zeggen dat die van mij was wel een grote taart 1 toren hij staat wel bij de show off
het valt erg makkelijk om
ik denk dat je het beste cake kunt gebruiken en dat uitsteken
wat je ook kunt doen is van de kant en klaren rol cakejes met jam en creme er in
mijn man zegt dat ze boomstammetjes heten maar dat weet ik niet zeker
ik hoop dat je er wat aan hebt
ik vond het een uitdaging zo'n rol cake in een toren

12

Bedankt voor alle reacties!

Sorry dat ik dat van die wc-rolletjes verkeerd begrepen heb.