1 Laatst bewerkt door Patriciaterveld (15-02-2007 10:45)

Onderwerp: Nummer taart maken

Hallo,

Ik ben hier nieuw op deze site. Ik wil een nummer taart maken voor mijn zoontje die 1 word. Ik heb op andere sites gezien een cijfer, in dit geval nummer 1, bekleed met fondant of marsepein.
Nu zat ik wat te neuzen en kwam deze site tegen. Ik kan het ook zelf proberen. Maar tja wat heb ik allemaal nodig.

Ik heb denk ik een bakblik nodig. Die van 20 bij 20 op de webshop lijkt me wel handig. Is de cake daar wel makkelijk uit te halen?

Ik heb begrepen dat je er botercreme en jam tussen moet doen. Als vulling toch?

En dan bekleden met fondant. Dit leek mij het makkelijkste.

Het lijkt me aan de ene kant erg moeilijk, maar aan de andere kant lijtk me het wel te doen. Als ik al die mooie taarten zie, denk ik dat wil ikook wel eens proberen.

Kan iemand van jullie mij helpen??

Groetjes Patricia

2

Re: Nummer taart maken

Hoi Patricia

Als eerste welkom hier,je zult heel veel plezier van dit forum hebben met bakken!!!

Ik bekleed de taartvormen gewoon met bakpapier dan gaat het kapsel er heel makkelijk uit!!!

Voor de vulling kun je vanalles gebruiken kijk maar eens bioj recepten!!!!

Als je met slagroom gaat vullen eerst een dijkje botercreme langs de rand spuiten anders gaat je fondant smelten!!

Voor het bekleden eerst een laagje botercreme of gezeefde jam over je taart doen dan blijft de fondant goed plakken!!

Hoop dat je vast geholpen bent

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Hallo Rianne,

Dank je wel voor je antwoord.

Ik ben echt een leek in dit hoor. Maar vind het wel leuk om creatief te zijn.
Maar ik dacht dat botercreme lekker was tussen de taart. Of is dit niet zo? Slagroom kan ik toch niet van te voren klaar maken of wel?? Dan word de slagroom toch erg zacht? Of zie ik dit helemaal verkeerd.
Ik weet ook absoluut niet hoe botercreme smaakt.. erg he!!!

Ik zit heel erg te twijfelen of ik het wel moet doen. Maar ja anders word het een winnie de pooh taart ofzo die ik bestel. MAar dit lijkt me zo leuk!

MAar dan moet ik het wel allemaal snappen

O ja ik begreep dat je dit wel een dag van tevoren klaar kan maken de taart? Kopt dit.. Zou 2 dagen ook mogelijk zijn?

Gr patricia

4

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi!

Ik heb net mijn eerste taart gemaakt vandaag. Ook heel spannend vond ik het! Maar echt het is zo leuk.

Ben maar gewoon begonnen met een kapsel bakken. Hierna de meest simpele variant gemaakt; mascarpone mengen met frambozen jam en een laag alleen jam. Hierna alles plamuren met het botercreme recept van deze site. Heerlijk is ie hoor!
Daarna heb ik bekleed met marsepein.

Heb al weer 2 stukken achterover gewerkt...

Groetjes Loes

6

Hallo,

Oke het word me al iets duidelijk.

Dank je voor de reacties!!!!

Als ik de cake heb gebakken,moet ik deze dan doormidden snijden?? Dat ik de eerste laag de botercreme doe en dan het 2e deel erop en dan de jam bijvoorbeeld en daarbovenop de fondant?

O ja kun je twee stukjes fondat op elkaar plakken? of blijft dit niet zitten?

Gr patricia

7

Nee, als je de cake hebt gebakken, snij je die in 3 lagen, dus 2x doormidden. Dus het wordt: cake, botercreme (of mascarpone met jam ;)), cake, jam, cake.

Over de cake smeer je botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Gewoon gaan doen, echt veel leuker dan een taart van de bakker met figuurtjes van plastic! Je zoontje van 1 vindt echt alles wat op taart lijkt al een feest op zich en zal zich erop storten.:) Je kunt je cake evt. ook wel maar 1x doorsnijden, dat is iets makkelijker, zeker als 'ie per ongeluk niet zo hoog is geworden, kan dan natuurlijk wel maar 1 soort vulling tussen.

Verder kan je op (bijna) al je vragen met de zoekfunctie wel antwoorden / aanwijzingen / tips krijgen, soms zelfs met links naar filmpjes e.d.

Neem wel de tijd, dan wordt het geen stress, een avond prutsen is zo om. En mislukt 'ie echt, dan kun je altijd nog een lekkere vlaai gaan halen toch, en eet je zelf de mislukte restjes op, want lekker is het dan nog altijd!

Succes!

Tot taarts,
Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"