1

Onderwerp: Marsepein bij de Makro - grootverpakkingen??

Hallo allemaal,

Ik heb het Makropasje van m'n zwager op zak, want ik wilde daar voor marsepein gaan shoppen. Nu vraag ik me af... verkopen ze daar ook diverse kleurtjes voorverpakt in verpakkingen van 100 gram?

En kan iemand mij informeren over de prijzen?

Groetjes,
Nathalie

2

Re: Marsepein bij de Makro - grootverpakkingen??

Ha naamgenote,

Bij mijn weten hebben er zowiezo geen gekleurde marsepein. Ik haal mijn marsepein altijd bij de Sligro. Bij de makro eigenlijk nog nooit tegen gekomen maar dat kan verschillen per filiaal denk ik. Bij de sligro betaal ik ongeveer 12 euro voor 1 kilo.

3

in groningen hebben ze niet eens marsepein snik

4

Nathalie schreef:

Ha naamgenote,

Bij mijn weten hebben er zowiezo geen gekleurde marsepein. Ik haal mijn marsepein altijd bij de Sligro. Bij de makro eigenlijk nog nooit tegen gekomen maar dat kan verschillen per filiaal denk ik. Bij de sligro betaal ik ongeveer 12 euro voor 1 kilo.

Wat is de verhouding van die marsepein ?

5 Laatst bewerkt door Carolien (12-02-2007 16:53)

Ik ben pas ook bij de makro geweest en dat hebben ze daar helemaal niet (in Vianen dan).
Heb er wel een grote zak poedersuiker gekocht. Maar marsepein ben ik daar niet tegen gekomen.

Groetjes Carolien

6

ik ook niet, heb het nog gevraagd, maar het is een siezoensartikel zeiden ze... snif!

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

7 Laatst bewerkt door manika (14-02-2007 11:00)

In Beverwijk hebben ook niks !!!!!!! Valt heel erg tegen bij de Makro met bakspullen.

Ik bestel marsepein via de webshop. 1 kilo is 7,95 + verzendkosten !!!! Dat is dus stuk goedkoper en en het is goede kwaliteit

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8 Laatst bewerkt door Nathalie (12-02-2007 19:56)

nnicole1234 schreef:

Wat is de verhouding van die marsepein ?

Het is amandelmarsepein 1:2 van Bakkersmaatje (bij de sligro)

9

ik had met sinterklaas marsepein bij de makro.
500 gram voor 2,95. Maar vond het erg tegenvallen de kleuren werden heel dof moest daardoor heel veel kleurstoffen eraan toevoegen en het plakten aan alles vast. dus goedkoop is duurkoop.
de verhouding was 1:3

10 Laatst bewerkt door manika (13-02-2007 18:32)

Hoi Kleineessie,

1:3 is ook de blanke marsepein van de webshop en ik heb daar geen problemen mee,zelfs met kleuren blijft het niet plakkerig, ligt misschien aan welk merk marsepein  !!!!!!!!! Jammer dat het tegen viel. Welke Makro was het dan ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

11

Hallo allemaal.

Even wat "ophelderen" over de marsepein van de webshop. Wij voeren een een "uitrol" kwaliteit marsepein. Je hebt nl. heel veel verschillende soorten, de marsepein die je rond sinterklaas tijd in de winkel ziet is vaak een "vorm" kwaliteit. Dat houdt in dat je er redelijk mee kunt modeleren en dat het bij het eten in je mond uiteen valt. Maar om uit te rollen is het zeker niet geschikt! Het breekt constant, dus een en al ellende :-S. De rolmarsepein is elastischer, prima uitrolbaar en ook goed te kleuren. Het bevat veel minder grove deeltjes dan andere soorten. Het kan dus heel goed zijn dat de Sligro of de Makro andere kwaliteiten hebben, dit kan zeer zeker ook de prijs beïnvloeden. Ik vind trouwens 12 euro voor een kilo wel heel erg veel geld, helemaal bij de groothandel!
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

hoi malinka,
het was bij de makro in delft maar ik heb het ook in hengelo zien liggen.
zoals inge al schreef was het duidelijk anders van kwaliteit.
en hou ik die lekker van de webschop en van de planetcake.

13

Ik vind het dus ook veel geld 12 euro voor  1kilo. Ik koop het hier bij een winkel voor 3 euro zoveel voor 1 pond.

14

mirretje schreef:

Ik vind het dus ook veel geld 12 euro voor  1kilo. Ik koop het hier bij een winkel voor 3 euro zoveel voor 1 pond.

En waar is "hier" ?? :-D

15

Oh ja hier in terneuzen hebben we een boertje waar ze verse groente e.d. verkopen, maar ook dus marsepein enzo. Dus ik koop daar mijn masrepein 500 gram voor 3.49 euro