1

Onderwerp: verkleuren muisjes?

Hallo

Daar was ik weer. Ik heb een vraagje voor het tracteren op school als de baby geboren is heb ik een plan.En dat is als volgt:
IN een rechthoekig bakblik een platte cake maken, die overgieten met kant en klare chocolade glazuur en dan roze of blauwe muisjes er over strooien. Heeft iemand al eens geprobeerd of de muisjes daar tegen kunnen, dus of ze verkleuren enzo?
Ik wil graag iets heel eenvoudigs omdat ik het dan zo snel mogelijk na de bevalling kan maken zodat ze op school kunnen tracteren iipv beschuit met muisjes. Iemand nog een ander leuke eenvoudig idee?

groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

2

Re: verkleuren muisjes?

ik vindt het een leuk idee maar is iest wat ze in de handen houden niet makkelijker
ik heb het met lange vingers gedaan 1 kant van de lange vinger insmeren met boter en dan door de muisjes heen
juf vond het erg handig want het knoeit niet zo als beschuit met muisjes
en je bent er zo mee klaar en als je net bevallen bent heb je meestal niet zo veel zin om er erg veel aan te doen

3

ik heb kant en klare soesjes gekocht, reep witte chocolade gesmolten  soesjes er in gedoopt en daarna in de muisjes. Ging perfect, en als de soesjes nog een beetje bevroren zijn  gaat het nog beter. Ik had inderdaad vlak na de bevalling geen zin om nog iets te gaan bakken.

4

Hoi, die chocolade glazuur met daarover heen muisjes kan heel goed! heb ik ook gedaan bij de geboorte van onze zoon. Heerlijk!!

5

Toen mijn middelste en jongste werden geboren, had ik vantevoren al een traktatie gemaakt voor school. Ik had een heleboel witte tule gekocht en daar vierkantjes van geknipt en kleine knapzakjes van gemaakt met een zakje berensnoepjes (haribo) erin. Leuk lintje (in de kleur van de babykamer) er om met een kaartje waar ik de naam van de baby had opgeschreven. Er zaten in de klassen een paar allergische kindertjes en die mochten wel die berensnoepjes hebben. Dus voor hun was het ook leuk om zo'n traktatie te krijgen. Ik vond dit echt ideaal. De traktatie was al een paar weken voor de geboorte klaar en de kids konden gelijk na de geboorte op school trakteren.

6

Nog bedankt voor jullie reacties. Het is niet echt gelukt, de choc glazuur (baukje) was hard voor ik met de muisjes kon strooien.Nu is het plan om het te proberen met choc.pasta want mijn dochter vind het wel erg mooi. Als dat niet lukt gaan we voor de soesjes gedoopt in chocolade.
Daar heb ik nog een vraag over heb je gewoon een reep pure chocolade au bain marie gesmolten?
En ik neem aan dat je de soesjes eerst hebt laten ontdooien, voor je ze in de choc. doopt?
En mijn zoon wil liever zakjes snoepjes trakteren dus ik ga morgen op de markt even kijken voor een restje vitrage en dan maak ik daar een voor beeld van.
Want dat kan ik dan al mooi van te voren bijna helemaal klaarmaken.

groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

7

Bij mijn jongste heb ik net als Erna soesjes gekocht en deze ingesmeerd met
witte chocopasta (Albert Heijn), en daarna in de muisjes gedoopt, dit werkte
prima, en ze waren erg lekker!

Angelique

8 Laatst bewerkt door manika (14-02-2007 18:18)

Dit zijn mijn taarten met muisjes , ze verkleuren niet, ieder geval bij mij niet, ik heb eerst de taart bekleed met marsepein en daarna de zijkanten weer besmeerd met botercreme en dan door de muisjes gerold, ze waren niet verkleurd. Chocolade heb ik nog geprobeerd !!!!!Denk wel dat het kan en erg lekker is, want bij Jamin verkopen ze chocolaatjes met muisjes erop en dat is erg lekker.

Laat je wel het resultaat zien ? Ben benieuwd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DMFJPC8I http://www.mijnalbum.nl/Foto=WTIEJGXL

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

De soesjes kun je gewoon bevroren maken, zo kun je ze na het maken ook weer meteen in de diepvries doen en er uit pakken wanneer je ze nodig hebt. De meeste pakken witte chocolade, valt minder op, maar het kan ook met andere chocolade. Succes ermee!

10

Hoi. Ik ben kraamverzorgende en heb (al zeg ik het zef) veel ervaring met muisjes. Je kunt echt alles versieren met muisjes, kant en klare cakejes, chocolaatjes, lange vingers, spekjes, enz. Ik gebruik hierbij altijd witte chocolade, gewoon een goedkope reep, en smelt dit in de magnetron op een lage stand. Je kunt dan lekker met de kinderen gaan knutselen. De baukje glazuur werkt niet lekker, ik vind witte choc. ook het mooiste resultaat geven de muisjes behouden dan hun kleur. Smeer lange vingers aub niet in met boter de muisjes blijven dan net zo slecht hangen als op een beschuit, het is vies en ze worden zacht. Lange vingers met choc. kun je lang bewaren en dus ruim vantevoren maken. Ook de kindjes die op kraamvisite komen vinden dit veel lekkerder dan een beschuit, deze kun je na 2 happen weggooien en de lange vinger echt niet hoor. HJ heeft hier niet veel meer aan maar anderen misschien wel.